söndag 19 oktober 2014

Produktiv helg...

I fredagskväll så kom då Anders äntligen hem igen..   

I lördags jobbade jag hela dagen. Anders bowlare & sen åkte han till huset för att jobbade på där. Jag joinade efter jobbet. Som jag längtat efter att vara tillsammans med honom i VÅRT hus, bara vi, musik, några öl, prat, planering, måla & fixa. 
Jag började måla skafferiet. Gick sakta då färgen är stark & jag saknade andningsmask. Men det är den typen av färg som behövs på ytor som kommer utsättas för så mycket slitage.

Sen bjöds det på taco-middag hos svärmor där barnen varit. Sen cyklade jag hem & la barnen och kollade på efterlängtade "Så mycket bättre" medans Anders jobbade vidare med att grundmåla kontor & vardagsrum.

Vad har hänt i huset senaste dygnen då:

Jag har som sagt målat skafferiet...
Och nu när man målar så ser man verkligen hur slitet & dassigt det va innan..

Sådan skillnad, lättare att hålla rent & så mycket fräschare med vitt..

Och en lampa som tänds när man öppnar på det så kommer det bli ett jättebra & rymligt skafferi...

Anders har slipat & spacklat där han tagit bort den gamla elen som satt kvar. Men också grundmålat väggarna i kontor & vardagsrum.

Kommer bli så himla fint med ljusa väggar i vårt kontor/pysselrum som också kommer rymma kokbokshylla & en dansk hörnhylla i teak där favoriterna kommer förvaras.. Kommer bli så himla fint!! 

Och med det underbara golvet...


Mitt nästa projekt som nog pappa kommer slutföra när dom kommer ner är att måla detta skåpet...
Det är egentligen emot mina principer att måla fina gamla skåp. Men vi har inte plats/behov för det någon annanstans och detta verkar vara massproducerat och har endel skav & hack. Så idag satte jag slipmaskinen på det och ruggade upp ytan. Nu ska jag bara bestämma kulör. Vill ha något smutsig blågrön färg, svårt att förklara. Sen ska hyllplanen på vänstra sidan flyttas över till högra sidan & det ska dit en rundstav i vänstra delen att hänga galgar på. Kommer bli en perfekt garderob till Agnes. 

Imorgon åker Anders till Stockholm igen och pga GGN så fick han ingen båtbiljett hem igen till nästa helg så på Torsdag morgon åker jag & barnen till Sthlm. Jag ska på musikalen "Livet är en Schlager" med mamma, syster och några fina tjejer till på fredagen, Anders o barnen bor på hotell & på söndagen ska vi fira Agnes som fyller 7år.    Kommer bli en fin helg i storstaden! 

Men först 2 dagar med jobb & en ledig dag med massa "To do´s"... 

1 kommentar:

  1. Härligt med en Stockholms-resa! Det är så roligt att se hur det går med ert hus. Golven alltså! De kommer att lyfta hela huset! Det ska bli så spännande att se när det blir färdigt. Du får bjuda på en gigantisk virtuell husvandring sen när ni känner er lite färdiga! :)

    SvaraRadera