måndag 6 oktober 2014

Dåligt med uppdatering...

Dagarna rullar på alldeles för snabbt med jobb & vardagsbestyr som tar upp dom flesta timmarna på dygnet. Och i lördags va jag på Junta nästan hela dagen. Det gav mig massor av ny energi att träffa tjejerna. Vi hade en härlig eftermiddag & kväll i stan med fika i Östergravar, shopping, öl i solnedgången i hamnen, god mat, en skvätt kulturnatta & en spökvandring som avslutning innan bussen gick hem. Vilken toppen junta! Att hänga med dessa tjejer är sååå kul! I November är det min & Emmas tur. Planerar redan på vad vi ska hitta på för kul.

Huset då??
  
Jag känner mig rätt dålig som inte hunnit eller kunnat hjälpa Anders i bygget så mycket som jag önskar. Men han är bäst (GRYM) på att bygga så då tar jag mer än gärna barnen & vardagsbestyren. Så att vi kommer någonstans.  Nu är jag ledig i 2 dagar & ska också dra igång med lite projekt.

Vår plan på att flytta in i huset innan oktober månad är över känns lite osäker just nu. Fast vi får väl se... Om 1vecka ska Anders börja jobba i Sthlm igen mån-tors i 3veckor. Men det får väl va så & vi hoppas hinna med mycket fram till dess. Och det är ju ingen stress egentligen för vi måste ju faktiskt inte flytta härifrån förrän sista November. Men man vill ju flytta in, typ igår!!

Det har ju ändå hänt massor där borta.. Och dom största projekten är klara.

Golven i vardagsrummet, kontoret, lill-hallen & vårt sovrum är slipade, lackade & klara. 

Astrids rum har fått en alkov på ca 2*1m. Denna är byggd in i Agnes större rum. Astrids rum känns genast större & lättare att möbler och Agnes fyrkantiga rum blev mycket mysigare när det blev lite mindre. Anders håller i detta nu på att spackla dom nya väggytorna. 

Hoppas kunna bjuda på lite bilder närmsta dagarna. 

Nu är det "Bara" kök, vard-rum, barnens rum & listerna som ska målas & hela vårt sovrum ska tapetseras & barnen ska få varsin fondvägg med egenhändigt valda tapeter. Det är det sista vi tänkt ha klart innan vi kommer flytta in.

Denna har Agnes valt!
Bra val tycker jag då hon snart är en stor tjej & denna kommer hon inte växa ifrån.

Och denna har Astrid valt!
Kanske att hon tröttnar om några år men det får det vara värt. Hon velade mellan massor av tapeter med hjärta, hulken, prinsessor mm mm men när hon fick syn på denna så stod hon fast! Tycker faktiskt att den är snyggast & roligast av alla vi tittade på.. 

Så nu har vi en intensiv vecka framför oss innan jag blir ensam med barnen. 

1 kommentar:

  1. Vilka snygga tapeter barnen har valt! Ska bli roligt att se bilder när ni flyttat in och boat in er. ;) ;)

    SvaraRadera