torsdag 9 oktober 2014

Loppisfyndat & plastbantat...

Idag på sista VAB-dagen har Astrid varit precis som vanligt.. Igår va hon också rätt pigg men vi stannade här hemma men idag känner jag verkligen igen min lilla pigga & busiga 5-åring.  Så innan lunch åkte vi till huset och började lägga ut golvpapp på våra fina golv så dom skyddas vid målning/tapetsering & inflyttning.

Vi åt Icas fryspizza till lunch på vardagsrumsgolvet & sålde en bilbarnstol. 


När jag började på att lägga papp på golv nr 3 av 4 så tröttnade Astrid. Så vi åkte en sväng. Först bar det av till Gahms i Fardhem. Vi köpte vaxduk att lägga på trähyllorna i kastrullskåpet i nya huset & till min glädje hittade jag en rostfritt måttsats för ynka 39kr. 
Kommer köpa fler efterhand & byta ut dom jag har i plast allt eftersom. Har mängder med plastmått i en korg i skåpet för jag hatar att behöva leta när det behövs & har gärna liggande i burkarna. Så det är en massa som ska bytas ut i mitt projekt att plastbanta vårt hem.


Sen åkte vi vidare till Kupan & 9 liv. 

Blev bra utdelning för små slantar. Speciellt som dom hade 50% på husgeråd på Kupan. Hittade vas & skål från Alingsås keramik och en fin glaskupa. Betalade 35kr för alla 3!!
Blev även en snygg bok, örngott & ett påslakan från Kronan. Finns ett till i någon av alla flyttlådor. 

På "9Liv" Hittade jag gummi-ringar till konservburkarna, ett par mjuka mockasiner till mig & ett oöppnat pingis-set från IKEA som jag tror såldes 1999. Vet inte om jag vill/vågar öppna det.
Notan idag: 125kr

   
Och till min stora glädje la jag vinnande bud på den fina fågeln från Mexico.. 64kr m frakt.. Dyrast hittills men jag kunde inte låta bli.


Sen åkte vi hem, plockade, städade, tvättade och jag va med Agnes på bowling & till middag blev det rotmos rester med kokt fläskkorv. Smaskigt & enkelt värre!!! 

Imorgon är det ÄNTLIGEN dags för dagis för Astrid & jag lääängtar ihjäl mig till jobbet. Det här med att gå hemma & tömma, fylla & tömma disk/tvättmaskiner om & om igen är inte min kopp te... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar