måndag 2 februari 2015

Imorgon.. Är det bara jag!!

Hemma efter en mysig kväll med Emma & Cilla. Vi firade Emma som fyller år idag & fick godaste kladdigaste chokladkakan m citrussallad. Den där tjejen kan baka!!  Drack kaffe, pratade, letade efter smink mm som männen ska köpa i Taxfreen till oss. Och så spanande vi lite på hotell i New York. Långt kvar tills det är dags att boka men kul att kolla lite ändå. Hotellet jag/vi är sugna på är inte ens klart nu utan öppnar i Augusti. Men det ser så fint ut & ligger bra till. Nära SOHO, Williamsburg, China Town mm mm, områden som jag tyckte va mysiga när vi va där. Vi får se om det finns kvar rum när vi ska boka i sommar annars hittar vi ju säkert något annat.. Iväg ska vi iaf & jag längtar ihjäl mig!!  

Imorgon ska jag vakna & antagligen hjälpa till att få iväg stora barnet till skolan men sen är det bara ME, MYSELF & I!!! Länge sen min lediga Tisdag blev bara MIN dag!!

Frukost i soffan i pyjamas till Nyhetsmorgon... Loppisnörden i mig skriker att jag måste lämna Stånga vid 9 för att hinna vara vid PMU när dom öppnar men vi får se... Har ju hela dagen på mig & det brukar inte vara väldigt mycket "exklusiva föremål" där vid öppning att jaga efter så det känns onödigt att köra iväg tidigare än jag vill/orkar.

Imorgon ska jag bara göra saker jag tycker är kul..
Jag ska ta mig en ordentlig loppisrunda i Visby, kanske shoppa lite kläder i stan, kolla efter en större fiol-fikus på Linds & svänga inom gamla jobbet. Ska även till Cikoria (som ligger vid mitt gamla jobb) och köpa nya D-vitaminer & gurkmeja kapslar. Tog sista d-vitamin kapseln idag...  Och i detta gråvädret som varit här på Gotland i vinter behövs verkligen D-vitaminer.

Denna dagen hade jag egentligen tänkt ta förra Onsdagen. Men Agnes blev ju så dålig... Hade tänkt lämna henne till svärfar men så dålig som hon va kändes det inte OK & jag hade inte kunnat slappna av & njuta av dagen på samma sätt. Så jag stannade hemma & mös med min sjukling istället. Men jag ska erkänna att jag va så himla bitter över det. hade verkligen sett fram emot den dagen i flera dagar. Men nu blir det imorgon istället. Och nu kan inget stoppa mig!!

Hoppas ni får en fin Tisdag för det ska jag ha!!
  

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar