söndag 1 februari 2015

Pysselrum/kontor..

I Onsdags kväll såg det ut såhär på kontoret... Jag hade bestämt mig att jag ville ha allt i genomskinliga plast-backar för att få bra översikt. Rev ut det mesta ur hyllan för att sortera men så tog plastbackarna slut & Agnes feber steg över 40grader så jag fick trycka på paus, stänga dörren & flytta ut i soffan..

Messade Anders att han behövde åka till IKEA & köpa massa plastbackar med lock. Så ikväll med massa nya backar att tillgå så fortsatte jag där jag slutade. 

Det är inte ens nära färdigt men jag har iaf börjat... Så härligt att se vad som finns att tillgå. Här finns nog ALLT man kan tänka sig.. En back med trådrullar & nålar, en med mattrasor, en med cellofanpåsar, washitejp, massa ull för tovning, en back med tygband & massa olika sorters lim & färger, slipmaskin & limpistol osv osv..

Så när kreativiteten & pyssel-lusten faller på mig är det bara att gå in hit & dra igång...

Som jag längtat efter detta...  
Och barnen också, speciellt Agnes. Dom har en egen stor plastback om jag fyllt med med flirtkulor, piprensare, ögon, tyger, klistermärken mm mm Lovat henne premiär på Onsdag. Använder nämligen den lådan som muta för Agnes. Så när hon är klar med sin penicillin-kur får hon pyssla loss...

Och idag fick jag rent skrivbordet också.. Så nu premiärbloggar jag faktiskt härifrån.

Nu ska jag bara få ner jullådorna i källaren, fixa sladden till skrivbordslampan & städa upp i snygg-hyllan & sätta dit alla mina inspirationsböcker. Och så hoppas jag att jag snart trillar över ett skrivbord i Teak så det blir lite mer enhetligt. Detta är lite "klumpigt". 

Min dröm om ett pysselrum håller på att bli verklighet!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar