söndag 1 februari 2015

Senaste dagarna...

Denna vecka har verkligen varit tung, nej....SKIT TUNG... Agnes har haft hög feber mån-fre. I Torsdags åkte jag med henne till VC i Hemse. Provtagning & besök hos doktorn som ojjj:ade sig över hennes höga värden. Efter en titt i öronen konstaterade han Öroninflamation. Konstigt då hon inte haft ont i öronen. Men däremot huvudvärk & "tung" i huvudet och mest velat ligga ner. Så jag tippar på en djup variant ända ner i bihålorna.

Hon fick Kåvepenin aka flytande kräkmedel. 15! ml i 5 dar... Det började med gråt & tandgnissel första dagen. Hon total vägrade, men vi hittade bästa sättet. Varannan coca cola.. SÅ nu är hon inne på 4:e dagen. Så himla tapper. Ett litet glas cola & ett litet glas Kåvepenin morgon/middag/kväll.. Alla sätt är bra. Hon grimaserar, får kväljningar & ryser men tvingar tappert i sig smörjan & sköljer ner med cola. Som belöning för mödan har jag lovat att fixa till pysselrummet till Onsdag så att hon kan få gå lös i pyssellådan på Onsdag kväll. En låda fylld med piprensare, små prinsesskronor, tyger, flirtkulor mm mm
Agnes har svarat bra på penicillinet, det verka loss i bihålorna & hon är nu som vanligt igen..

Torsdag & fredag jobbade jag tack vare att Agnes kunde vara hos svärfar. Känns grymt att ha kunnat klara av både min & hennes förkylning utan en enda dags frånvaro från jobbet. Och på natten mellan fre&lör kom Anders äntligen hem.. Fan vad jag saknat honom. Så pass att jag faktiskt höll mig vaken & fixade en tomat&Mozarella sallad och väntade på honom.

Nu är han hemma tills han drar till Thailand med 2 vänner på Torsdag. Måste erkänna att jag är grymt avis. Filar dock på en inköpslista till honom. Typiskt dock att det inte går att ta med solen, känslan, värmen & en stor portion Banana-panncakes hem. Men imorgon kväll ska jag & fruarna träffas för att fira ena som fyller år och samtidigt spana in & planera lite inför våran resa i höst. Det är våran morot (eller ska man säga "Äpple") domhär 10 dagarna männen är borta.

På min lediga Tisdag tänker jag dra på en ordentlig loppis & shopping runda till Visby. Bara me, myself And I!!

1 kommentar:

  1. Fy fan för Kåvepenin! När kommer smakfria mediciner egentligen?? Kan ju inte vara så svåra att utveckla känner jag (jag som har grymt mycket medicinforskning i bagaget, not).

    Men du! Härligt med pysselrum! Jag har allt oorganiserat i en låda som håller på att sprängas. Det krävs MASSOR med lust om man skall orka gräva i den.. ;)

    Ha en fantastiskt härlig ledig-tisdag! Må fynden hagla.

    SvaraRadera