fredag 25 februari 2011

Barnen idag...

Agnes hostar men har fått bra hostmedicin, sådan man blir trött av. :-D hon är inte alls på topp, somnade brevid mig i soffan i eftermiddags till & med (ant beroende på medicinen). Hostan är jobbig & blir värre såfort hon stojjar & leker. Vilket hon nästan gör jämt.
Agnes förändras för varje vecka. Hon har börjat pratar, frågar & härmar mycket mer. Idag gjorde hon klart för mig att: Om jag bråkar när jag ska klistra i boken (bok m klistermärken vi hittade på ICAs bokREA) då skulle hon slänga min dator...... Jag kunde inte låta bli att fnissa lite, hon va ju så söt. Då blev hon asförnärmad och sa att jag inte fick skratta. Jag sa att hon va ju så söt. -Jag är INTE söt, jag är Agnes!! Sen gjorde hon bitch handen och sa: -Prata inte med mig mer.... Bestämd & lite trotsig fortfarande.

Agnes leker med sina magnet siffror iklädd sin snutte filt dvs min gamla tröja jag hade när jag väntade henne. Den brukar vara ihopknuten men hon har knutit upp & tagit på sig den ist.





Astrid däremot är pigg & frisk och har varit på dagis & röjt som vanligt. När Agnes sov fick Astrid smaka sin 1:a glass. She like!!


Hon är sååå himla glad den där tjejen. Agnes va oxå glaad men Astrid är glaaaaad. Hon hoppar och skrattar så hon kiknar när man kommer till dagis eller kommer hem. Hon skrattar & showar, trillar & skrattar ännu mer... Sen kan hon bli jäääää***ligt arg oxå. Får hon inte mat på studd när hon är hungrig eller när hon har ont i tänderna lägger hon sig raklång & är otröstlig.


Jag vågar knappt skriva detta men senaste nätterna har Astrid sovit från 18:30-06:30!!! Fattar ni!! Heeeela natten!! När hon gnällt har det funkat med att stoppa in nappen! FATTAR NI!? HELA NATTEN!!! :-D Kunde inte vara lyckligare!! Äntligen!! Efter 15 månader!! Trodde faktiskt jag skulle bli galen för 1 månad sen. Nu hoppas vi detta håller i sig, men högst troligt så kommer det något skit snart som rubbar det.

Kanske den "beställda" vattenkoppan på Agnes blir det som rubbar allt snart. En dagiskompis hade koppor & skulle hem. Fröknarna frågade om Agnes vill ha så vi beställde en. Då skickade fröken den sjuka tjejen att krama Agnes. Känns lite grymt men praktiskt att ha det avklarat. Det är nu 10 dagar sen kramen & inkubationstiden är 10-21 dar. Så när som helst..... Föräldraspänning.

Vårens hemmafix & energi ska läggas på barnen. Lekrummet ska fixas & göras om & lekstugan ska renoveras & pimpas. Dags att börja spara matförpackningar så det kan lekas affär.

Underbara fina barnen. Som jag älskar dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar