torsdag 17 februari 2011

Märklig morgon & en smak på "normal" vardag...

Igår somnade jag runt 23:30 efter att än en kväll stökat runt & slängt, städat, sorterat & organiserat. Har haft sådan skön energi senaste tiden trots att jag är lite små förkyld. Kan det bero på att vi lever "normalt" familjeliv? Jag har jobbat dagpass senaste dagarna.......

Varför tappar jag ALLTID tråden............ ?? Då gör jag ett nytt försök att berätta om morgonen eller snarare natten.

Somnade runt 23:30 igår & blev väckt vid 01 av Astrid som skrek. Lät henne hållas men efter 5 min gav jag upp & gick ner & gav henne välling. Man orkar lixom inte vara konsekvent kl 01. Upp igen & somna om.
Vaknar igen vid 03:45 av att hon gnydde lite, lät henne än en gång hållas men efter 10-15 minuter va hon sååå förbannad. Ner igen & göra ännu en välling... Fattar inte hur hon får plats med allt. När vi sen skulle somna om ville hon inte alls vara med, testade att ta in henne till vår säng men det passade inte heller.
Så det blev klassikern med Macka-packa i soffan. Hon va på riktigt soligt humör och jätte mysig. Kröp upp & satte sig på min mage la sig framåt och la armarna runt min hals och låg så och kollade tv. Vi kollade bla på "jakten på lycka" med hon Hanna Hellquist från mitt älskade Morgonpasset i P3. Gillar henne skarpt tycker hon verkar asskön. Va riktigt super mysigt trots att kl va 4-5 på morgonen... Fram till Astrid fick en hostattack (varit hostig i en vecka, RS luftrören spökar i detta vädret) hon hostade så mycket att hon kräktes upp massa välling rakt över mig. Bläää! Fick skrika på Anders som fick lyfta bort henne. Sen stannade han oxå uppe och vi 3 kröp ner under filtar i soffan. Astrid somnade brevid oss vid 05 och jag slumrade oxå i 30 minuter. I bakgrunden hörde jag "Monthy python i Hollywood" som Anders kollade på. Mysigt värre trots omständigheterna.
Jag vaknade såklart alldeles försent så det blev lite körigt med att både jag, Anders & ungarna skulle äta & klä oss. Men iväg kom vi tillslut.

Vad jag ÄLSKAR att jobba dagtid. Trodde jag aldrig att jag skulle säga för 2-3 år sen. Skift har passat mig utmärkt. Visst barnen skulle få 2 timmar längre dagis dagar men i gengäld får dom fler timmar hemma med hela familjen. Och jag & Anders (och barnen) mår bättre av att vara tillsammans & hjälpas åt istället för att en ensam förälder ska slita sitt hår för att få ihop frukost & påklädning alt middag & nattning. Man blir bara lätt irriterad & stressad när man ska sköta det ensam.
Det är ju tillsammans man ska va!!!
*Surfar runt & kollar jobb*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar