torsdag 6 mars 2014

Det där om "kassakilona"...

Jag har alltid jobbat gående, stående & springande... Att sitta ner en längre period på tex kurser slutade oftast med feberkänslor, uppblåst mage & tröttma.

Så blev jag flyttade från golvet till kassan i höstas. Skräckblandad förtjusning då jag älskar kundkontakt men att sitta så mycket, hur skulle det gå och hur skulle jag må??

Första tiden va tuff men jag har vant mig. Enda jag känner nu är att jag kan få ont i ryggen ibland & att det gör lite ont i axel & arm ibland. Men inget allvarligt. Försöker variera rörelserna med att när läge finns packa kunden påse direkt & stå upp.
Men det märks ändå att jag inte rör mig alls lika mycket längre. På bara 6mån har jag gått upp 4-5kg, är stelare, flåset är sämre, bäckenet är sämre & magmusklerna ännu mer isär. :-( Och nu har tom endel jeans börjat bli för tighta, vågar inte ens testa mina fina klänningar just nu. INTE KUL!

Så från att alltid fått träning i fysiskt jobb så måste jag nu hitta andra sätt att röra på mig & hålla kroppen i bra skick. Har aldrig varit road av träning & med ansträngnings astma så passar inte alla träningsformer mig..

Har börjat promenera men då Anders är borta just nu så går inte det så bra med barnen. Min kollega kör TABATA & jag kände att det nog kan passa mig.

Så idag testade jag med en bra app som jag fått tips om & loppisfyndade 1kg hantlar. Och jäklar va snabb & smidig träning det är. Fick kämpa & svettades oxå. Måste vara bra. Testade dips, knäböj m hantlarna & plankan. Det här kan verkligen passa mig. För jag blev peppad av nedräkningen, att man kan spara aktiviteten &  får jag dit en spellista så kommer det bli ännu roligare.
Om inte jag inte har en uttråkad, rastlös & feberfri Astrid som lessnar på att mamma ligger & flåsar på golvet finns det absolut tid & möjligheter att jag kommer fortsätta. Som ni ser, sista plankan blev tyvärr inte av.

Jag vill ju kunna använda hela min garderob & inte behöva gömma mig bakom en solstol på Rhodos i Augusti.

1 kommentar:

  1. Hej Lina! När jag slutade blogga slutade jag även att läsa bloggar, men när lilla Stina kom så kände jag att det var dax att börja igen, för min egen skull, dokumentera liksom...
    Jaa vi har fått en till liten tjej, vad hände!? :)
    Stina kom 30e dec men var beräknad på julafton, hehe.
    Jag beundrar alla som har fler än ett barn, men det är faktiskt inte så jobbigt som man skulle kunna tro. Sexåringen är jätteduktig och kan trösta ibland när hon är ledsen osv. Hon är helt galen i den där lilla!

    Kul att du också fått upp ögonen för tabata, får se när jag vågar köra gärnet med det, känner mig också lite stressad över sommaren :/

    Jag ska lägga till din blogg med, har lite att läsa ikapp tror jag:)

    Är det atterdags du jobbar på fortfarande?

    Kraam!

    SvaraRadera