lördag 1 mars 2014

Det här med att vara gräsänka...

Halva tiden på Anders jobb-period i Sthlm har gått. Jag börjar vänja mig & tack vare våra föräldrar har det gått rätt bra.
Men det är sååå tråkigt att han inte är här i vardagen. Saknar stundtals ihjäl mig. Och det är inte enbart pga jobbet med barnen. Det är ju tillsammans man ska va....... Det är tungt när han är borta. Vi pratar lite i telefon & via Facetime då & då. Men jag är ingen telefon-pratare och när jag har tid att prata dvs påväg till & från jobbet så jobbar han eller sover... Blir inte mycket prat tyvärr.
Har börjat se ett mönster i mitt välmåeende. Veckan utan Anders går & jag kör på för fullt med assistans från svärföräldrarna. Blir inte mycket tid & energi över till mig själv och mina intressen. För när barnen lagt sig gäller det att plocka undan, tvätta & förbereda nästa dag. Kollar lite på TV men inte lika kul utan att ha någon bredvid sig att prata med om det man ser.
  Men på Torsdagskvällen när Anders tar båten hemåt känns det redan lättare, jag slappnar av lite, energin ökar & inspirationen kommer tillbaka... Känslan när man vaknar till av att dörren öppnas & stängs vid 01 tiden natten mellan tors&fre är obetalbar. Oftast somnar jag om innan han går & lägger sig men känslan är helt underbar. Min man & barnens far är hemma.
I morse kändes allt så mycket lättare & jag har varit mycket gladare idag än vad jag varit i veckan.

Nu är han hemma till Tisdag morgon. Tyvärr jobbar jag varannan helg (denna är en sådan) vilket stör ihjäl mig... Att missa tid med hela familjen samlad är inte värt ett ENDA av dom pengarna jag tjänar på helgjobbet, men jag har inte mer semester att ta ut & det är inte helt uppskattat att ge bort passen.. Även om jag gärna skulle göra det under denna perioden. Alltid ledsamt att stiga upp kl 04:30 på lördagen & komma hem 12h senare..

Klockan är snart midnatt. Dags att slita sig & krypa i säng. Skiter i om jag bara får 4½h sömn det är värt det för att få tid ihop med min man.

Snart är det över för denna gången & om 30dar ska vi ska ta igen ALLT under 7 dar i NEW YORK! bara vi 2!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar