onsdag 5 mars 2014

Oops I did it again....

Innan jobbet igår besökte jag några av loppisarna i Visby & jag bröt regeln "Loppis-stopp" nååågra gånger.
Men det handlade inte om stora pengar & det va saker jag letat efter eller njaaa saker som jag kom på att jag letat efter när jag hittade dom iaf.. :-D

Bästa köp va iaf detta soffbordet i jakaranda faneér! För 50kr! Perfekt då det vi har i Teak visst är fint men lite väl högt & sååå litet. Man får inte plats med blommor, ljus & popcornskålen på det samtidigt... Detta är jätte stort så nu får säkert Anders fötter plats också.
Super stabilt trots hjulen.. Några repor men dom kommer snart få sällskap. (Sorry för att tapeten kom med & besudlade bordet, ryyys.. urk..)

Sen hittade jag en sådandär stol med hålig sits till. Har 2st omålade vid matbordet. Denna vita fint slitna fick plats vid ingången & får tjäna som avlastningsyta för barnens ryggsäckar mm ..

Okej dom här är väl snart off-season men när nästa snöslask kommer är jag rustad till halva vaden med dessa häftiga gamla käcka, klackade, nästan nya & fodrade Tretorn gummistövlarna m dragkedja. Stl 41 dvs med plats för raggisar. Sååå sköna men ändå lite finare än vanliga stövlar..

Och så perfekta anslagstavlan för alla lappar, brev & grejer som ska skickad & lämnas in. Bytte ut det välanvända komihåg blocket mot ett eget som jag spikade fast till vänster. PERFEKT att skriva upp saker som måste köpas istället för alla komihåglappar & inköpslistor som dräller runt här.

Och så lite boost på ljudbok till mig själv. Har faktiskt inte läst hennes böcker innan och just nu kan det inte skada.

Så som sagt förut. Regler är till för att brytas. Iaf när det är saker som är  BRA, BILLIGA & kommer till användning direkt!

2 kommentarer:

  1. Soffbordet var väldigt snyggt! Bra kap. Besökte du nya loppisen på gamla signalen? :)

    Mia är underbar. Har fått förmånen att se henne live. Vilken kvinna! Så vansinnigt klok!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej tyvärr har jag inte varit på "Gåvan" på lääänge.. Missade deras nyöppning på Signalen. Hörde om det på jobbet samma dag. Dom har så knasiga öppettider. Är sällan i Staaan på helgen om jag inte jobbar. :-D Måste uppdatera mig om deras nya öppettider & hinna inom nästa gång.

      Kloka ord från klok kvinna låter bra. Lääängtar till Fredag när jag ska köra dom 45min in till Visby igen.
      Visst är det fiiint vårt nya bord! Blir mer & mer kär.

      Radera