söndag 28 september 2014

Fin helg!!

I Torsdags kom min finfina lillasyster till ön.. Det va alldeles för länge sen hon va här. Jag jobbade dock heldag i fredags, det va första gången sen jag började på nya jobbet som det va jobbigt att gå till jobbet. Dock inte för att jag inte trivs (I love mitt jobb) utan för att jag bara ville vara hemma & hänga med Maja.
Hon fick åka själv till Kupan & 9Liv i Hemse. Men min fina syster köpte iaf med en härlig 37cm hög tyskvas med "lava" glasyr hem till mig.  

 Som tur va har jag varit ledig i helgen & vi har haft fina dagar tillsammans.

I Fredags gjorde vi långkok & maten va färdig när jag kom hem vid 18. Sen satt vi uppe sent & pratade, drack några öl, surfade & kollade på Idol. Älskar sådanahär kvällar med min syster. 

Lördagen bjöd på loppisdag i Visby. Vi va inne vid "Gåvan" redan vid 10 när dom öppnade & fortsatte sen vidare till: Toggas (liiite svettigt att gå där med två glada & pigga barn), Kupan & 9Liv.. 

Detta är vad jag hittade. En finfin sliten kökspall på långa ben till nya köket, en tyskvas, ännu en liten tandpetsbehållare (Hade tänkt avsluta den samlingen då jag inte hittat flera på länge men så dök en ny upp), en spetsduk till min lampa jag tänkt göra m tapetklister någongång, en såskanna som passar oss i storlek (We love sås) en liten färgglad morotsskål, en skalad lampskärm som blev en fruktkorg (ska bara spraymåla den med koppar) & 2 dvd:er. ("Ensam Hemma" till barnen & en trädgårds-dvd till mig).

Kolla vad läcker den är! Ännu läckrare efter kopparsprayet tror jag.

Och det bästa DVD-fyndet! En 96min lång dvd om hur man planerar, anlägger, sår/planterar & sköter sitt trädgårdsland. Har kollat lite & den är väldigt pedagogisk, lärorik & inspirerande!

Barnen va ju med på heldagen och är man så uthålliga & hänger med på massa loppisar med moster & mamma får man såklart bestämma lunch. Så till lunch blev det Mac Donalds. 


Sen åkte vi till "Leva Kungslador" och fikade.
Trots att det blåste rätt bra på Gotland i lördags så va det lä på Leva. Solen sken, vi fikade i sensommar värmen & barnen lekte nere i skogen. Ännu en härlig stund med massa skratt åt gamla minnen & prat om livet. 

Självklart blev det lite shopping på Leva. Nya nummer av favoriterna "Hunger" & "Kloka hem", ett Levain bröd & 5st lökar som förhoppningsvis ska  bli Kungsliljor i vår. 

Lördagskvällen tillbringades i soffan med 2 filmer på raken. 

Och Söndagen blev lat i med frukost i soffan till Nyhetsmorgon & sen hängde vi borta vid huset för att visa vårt drömhus för Maja.

I dag på eftermiddagen lämnade vi Maja vid båten. Saknar henne redan, jäkligt jobbigt att hon bor så långt bort. Men snart ses vi 2 igen för i Oktober ska jag till Sthlm & se "Livet är en Schlager" tillsammans med mamma & några andra sköna kvinnor.

Nu ska jag lägga barnen som kollat på "Inför Världens Barn" & sen ska jag förbereda för imorgon bitti när det är skola & dagis igen.
 Inatt kommer min fina man hem. Tänk att han varit borta i en hel vecka!! Han är saknad. Nästa vecka kommer det hända saker i nya huset igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar