söndag 28 september 2014

Fattar nog fortfarande inte....

...att vi snart ska FLYTTA!!!!

Jag har inte packat många lådor sedan hus-köpet blev klart & allt står kvar här och dräller på fel plats i oordning i hyllorna & skåpen i vårt oorganiserade tillfälliga boende.... Det är ett enda KAOS.  Enda jag gjort är att sortera igenom min & barnens garderober. Slängt massor och packat ner lika mycket som ska säljas & bara sparat några få favoritplagg. THAT´S IT!!

Fast jag har jobbat stenhårt på att göra en "moodboard" på hur jag vill att nya hemmet ska se ut.
Känns ju liiiite fel prioriterat & tidigt.... 

Kommer nog bli ännu en kaos-flytt denna sista gång. Jag vill inte ens tänka på hur November månad kommer bli då vi absolut måste packa ihop & städa ur. Dock hoppas vi hinna flytta in redan i Oktober. Fattar bara inte hur vi ska lyckas hinna fixa färdigt i nya huset, samla ihop & packa allt innan det.

Men senaste dagarna har iaf känslan av att snart vara i mål ploppat upp & en skön känsla sprider sig i magen. Men det räcker tydligen inte för såfort jag ser banankartongerna i garaget blundar jag & får panik. Är så JÄ*LA osugen & trött på att packa ihop vårt liv i tidningspapper IGEN & flytta ännu en gång. 3 gånger på 2,5 år är inte kul . Jag vet att det är för sista gången men ändå hittar jag inte lusten & energin att sätta igång att packa... Jag längtar efter att få packa upp, rensa ut & organisera vårt nya hem. Men för att komma dit måste jag packa ner allt.... 

Kanske det bli verkligare nu när Anders kommer hem igen efter en vecka borta i jobb & vi kommer igång med gips, reglar, färghinkar & tapeter..  Innan Anders åkte tänkte jag att jag skulle fixa matkällaren i källaren när han va borta. Men tyvärr va hyllorna maskätna, träet mot betonggolvet lite fuktskadat så det ska rivas ut & vi ska passa på att isolera den väggen. Det kan nog va smart, för väggivägg ligger hallen som vi vill ha varm & matkällaren vill jag ha lite kallare. Charmiga nackdelen med ett gammalt hus...  

Men nu kör vi. Ny vecka, nya tag & framsteg på vår väg att flytta in i vårt drömhus. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar