fredag 19 september 2014

Missbedömning & framsteg...

Vi trodde väl att slipningen av alla golven skulle ta 1 max 2 heldagars arbete & att alla golv skulle vara lackade innan helgen.. Tji fick vi. Att få bort den gamla lacken krävde en hel massa tid & slippapper. Kanske vi borde hyrt/köpt en sådan "hyvel" jag hört om. Men men.. Man lär sig något varje dag. Nu efter 3dar är det äntligen färdig slipat & första strykningen med Flügger Ultramatt är klar på iaf 1golv. Så när helgen är över borde allt golv vara lackade, slipade, lackade, slipade igen & klara. Får väl se om jag bedömer tiden rätt på den punkten. :-D

Hur som helst är det värt väntan & varenda öre för kolla in SKILLNADEN!!!
Det är helt andra rum!!! Så mycket ljusare!

Och såhär ser vårt sovrumsgolv ut efter 1:a strykningen.
Sovrumsgolvet är gjort av "fulträ" med mycket ådringar & knaggar men det blir fint ändå tycker jag.

Nästa vecka är Anders tyvärr iväg hela veckan. Men det passar väl bra då lacken måste torka ordentligt. Jag får roa mig med att packa sålänge.  Det ska ju också göras...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar