måndag 8 september 2014

Bubblar...

Jag bubblar av energi, idéer & inredningslust!!

Det är en heldel vi ska hinna göra närmsta tiden. Eller ärligt talat massor.... Vi har iofs till 31/11 på oss innan vi måste vara ute ur huset vi hyr men hoppas kunna flytta innan det såklart.  Jag längtar efter att få flytta in i huset men samtidigt vill vi hinna med så mycket som möjligt innan det. Är ju enklare att bygga en sovalkov, måla/tapetsera och slipa golv innan vi & möblerna flyttar in. 

Så nu kör vi på i 180 knyck. Vi har 3års hemmafix energi lagrat & är båda super taggade och peppade. Härligt också att barnen är lite större. För sist vi renoverade så flyttade vi & byggde ett nytt kök med en 5mån & en 2,5åring. Det va inte så kul att bo i ett hem med öppna golv & bygge med småbarn. Men nu känns det mycket lättare... Barnen har tom hjälpt till lite med sprikdragning, hämtat verktyg & sopat.


Det kanske verkar galet att göra allt detta nu direkt. Men nu kör vi på när lusten & energin är på topp så kan vi njuta av vårt hem & bo in oss när vi flyttat in istället för att störa oss på tråkiga plastgolv & tapeter. Vi river upp plastgolven, planerar hur vi ska gå tillväga med slipning & lackning av golven. Och när golven är klara ska färg & tapeter ligga redo att komma upp på väggarna. 

Så idag va jag tom i huset på min lunch. Drog upp dom sista spikarna som satt längst in mot listen & sopade. 
Med lite bra musik & gille-bollar så gick det som en dans.  Mycket spik blir det (detta är bara en bråkdel..).

Men väl värt mödan för...

kolla vilket underbart obehandlat golv som gömde sig under den fula plastmattan..
Nu är 2 av 4 plastmattor borttagna.

Tapeter till sovrummet är nog redan klart. 

Ända sen jag såg dom på "frkgul"s instagram har jag varit helt förälskad. 
Den kommer från ECO och är faktiskt inte så blodigt dyr.

På nära håll ser den nästan 3 dimensionell ut men på avstånd är den rätt "neutral". Älskar den gula färgen.  
Bilden är lånad från Frkgul´s instagram...  

Och jag är rätt säker på att vi kommer ha samma tapet fast vitt & beige i vardagsrummet. 

Agnes har också valt tapet till sin fondvägg & imorgon är jag och Astrid lediga så vi ska kolla på tapeter till hennes rum & köpa färg till att måla skafferiet med. 

Som sagt det kommer bli mycket renovering & inredning här framöver..

And I love IT!! 

Äntligen får jag utlopp för min lust att inreda & skapa oss ett hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar