onsdag 7 januari 2015

Jag ska bli MOSTER!!

Som jag längtat efter att kunna skrika ut detta....

I September kom min syster hit en weekend....  Och berättade att hon ska bli MAMMA!!
Min lilla fina lillasyster!! På bilden nygravid & strålande!! 

Min syster som alltid varit mer barnkär än jag någonsin varit, hon som är BÄSTA "Coola moster-Maja" och som även är gudmor till båda mina döttrar.. 

Hon ska bli en mamma & Joel ska bli en pappa! Och jag ska bli MOSTER.. Vet inte vilket som är störst...  ;-D

Jag är så säker på att hon även kommer bli  "Coola Mamma Maja"... 

Jag är dock långt ifrån att kvala in som "Coola Moster Lina".. Jag blev självklart JÄTTE jätteglad när hon berättade att hon va gravid men har sedan dess har jag oroat mig massor, följt graviditeten med en gravid-app & längtat efter att hon ska passera dom "kritiska" veckorna & RUL. För när man "gör det själv" har man kontroll på ett annat sätt än när man "står bredvid".. Förstår nu lite den blivande pappans "hjälplösa" sits.

Har börjat packa upp lådorna med bäbiskläder & sortera ut godbitarna till "Mosters älskling"... Ja, det är iaf mitt arbetsnamn på godbiten som kommer i Maj. Jag har redan skickat upp massa handböcker för kommande förlossning och blivande mammor & pappor. 

Maja är nu halvvägs & det börjar puta rejält. Och jag kunde inte sluta stirra på hennes mage i helgen. Där inne finns en fin lite underbar person som kommer vända upp & ner på deras liv. Och jag vet att dom har ingen aning om vad som väntar. Och det är så det ska vara... Men jag kan hinta om att det handlar om kaos, kärlek, frustration, bajs, smärta, ännu mer kärlek, massa oro och en upplevelse & känsla i klass med en månlandning..  

Min största sorg är dock att inte finnas så nära. Vill ju kunna vara där, stötta, hjälpa till, laga mat & att h*n ska veta vem jag är.... Men min väska packas i ett kick & en båtbiljett kommer bokas så snabbt ett klartecken ges från nyblivna föräldrarna för jag vill träffa godingen såfort som möjligt. 
Kolla in h*n... Vilken fin, vacker & begåvad liten bäbis..  Så efterlängtad! 

Längtar till Maj månad då "Mosters älskling" kommer!! 

Det blir en häftig vår 2015!!!



1 kommentar: