måndag 26 januari 2015

Påväg tillbaka...


Igår efter jobbet va jag rätt seg. Hoppade i mysbrallorna & rakt ner i soffan igen. Höll mig där i 3h iaf. Sen tog jag ett bad innan vi gick & la oss... Kl 21!! Det är väldigt tidigt för mig.. Läste i någon timme.  "Stalker" är sååå himla spännande.  Vill inte att den ska ta slut.
Känner mig äntligen rätt pigg igen.. Fast hostan kommer nog plåga mig ett tag. Somnade tack vare Cocilana igår.

På gott & ont är dock min kropp så himla smart.. Tex. Jag kan bara äta när jag är hungrig & hungrig blir jag bara när jag förbränner.. Så går jag bara hemma/sitter i bilen en hel dag så är jag inte hungrig och kan inte äta. Och samma med sömnen. När jag fått min vila så vaknar jag & kan inte somna om igen. Har ju tagit det väldigt lugnt senaste dagarna och tom sovit någon timme mitt på dagen så igår natt va jag vaken mellan 3&6 sen sov jag 2h till.. Och i morse vaknade jag kl 4... Försökte verkligen slumra lite till men nej, klarvaken! Och hosta på det... Hoppas bara att energin räcker hela arbetsdagen idag...

Så vid 5:30 gav jag upp..
Jag gick ner & dukade fram en riktig finfrukost framför tvn.. Rätt mysigt.

Astrid har tydligen också varit vaken inatt..  Har ett svagt minne av att hon va inne hos oss inatt och ville ligga bredvid Anders. Men där låg Agnes så hon kröp ner vid mig & jag somnade om igen.. Men när jag vaknade vid 4 va det ändå bara 1 barn i vår säng. Gick upp & på Astrids rum lyste det. Där inne låg vår lilla goding & sov med en bok i handen. Stackars lilla barn. Inga föräldrar som orkar vara vaken med henne på nätterna längre..  ;-D 

 Nu kör vi ny vecka! Imorgon jobbar dock Anders i Sthlm igen..Så himla skönt att jag börjar känna mig piggare igen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar