onsdag 7 januari 2015

Long time no blogging...

Fasen.. Glömde lägga till "Blogga mer" som nyårslöfte.. Blev bara det gamla vanliga nyårslöftet: "Ha kul, ät gott & njut!" + ett extra "Åk till New York" 

Varit händelserik start på 2015...

Nyårsafton va makalöst rolig. Vi drog hela familjen till Gumbalde. Där bjöds det på grymt god mat, finfint sällskap, massa glada pigga barn & när Agnes (Anders bar hem en protesterande Astrid till svärföräldrarna/faster vid 01:30..) somnade i en fåtölj vid 2:tiden sparkade jag av skorna & dansade till kl 4..

"Dagen efter kvällen före" blev som den bör: lat & trött dag i soffan med pizza till lunch & middag..
Såg den snygga & härliga filmen "The grand Budapest Hotel"...

Sen väntade en halvdags jobb innan jag & 2 goda vänner med våra döttrar gav oss ut på ett gungigt hav för att ta oss till Stockholm. Glad att båten gick trots "stormen" som iofs hade tappat fart & blev inte alls så allvarlig som smhi/aftonbladet trodde. Visst, det gungade på bra men inte som jag föreställt mig. 

Vännerna bodde på hotell men jag & barnen sov hos Maja&Joel. På Lördagen åkte vi ut till min kusin Ida & hennes Simon som precis köpt hus. Mysig fika medans tjejerna lekte med sin "nästkusin".
Sen hann jag med lite shopping i Sickla också... Tack vare Joel & Maja som höll koll på barnen.

På Söndagen va det så äntligen dags för det vi kommit för.... "Disney on Ice" i Globen.
Vi mötte upp dom andra & tjejerna älskade det! Måste ju också erkänna att det va över förväntan bra..   Och när det va dags för favoriten "Frost" så rös till&med jag... 


Efter Globen åkte jag & mina "Elsor" lite tunnelbana till Skanstull & shoppade mössor & vantar... Är efter den timmen djuuuupt imponerad av alla city-föräldrar... Mina barn är inte "City-tränade" WHAT SO EVER utan sprang runt som vildar & förstod inte alls hur man beter sig i en full tunnelbanevagn/rulltrappa/HM-Butik. Phuuuu... Sen tog jag & lantisarna bussen hem till syrran igen.  

För att rasta av barnen & vila mitt tålamod innan båtresan hem åkte Jag & Maja till MAXI i Haninge, släppte in barnen i "Barnens hus" medans vi strosade saaakta genom butiken i en timme..

Fick med mig lite smått & gott hem.. Kimichi har jag ätit direkt ur burken flera gånge sen dess.. Så gott!!!  Måste testa att göra egen! Dumplingsarna (Hur fan skriver man det??) va jätte goda men lite smaklösa... Måste ändå testa dom andra smakerna som fanns, såklart. Degen va iaf bättre&fastare än ICA dumpningarna.

Resan hem blev inte så lugn som jag hoppats när jag lämnade barnen i leklandet på MAXI men Astrid somnade iaf.. Fast det gungade inte så mycket iaf..

Imorgon är det äntligen dags för barnen att börja dagis & Skola igen... I LOVE vardag!!! 

Och nu börjar förberedelserna, finslipningen & packningen inför nästa veckas efterlängtade trip med vännerna. Vi är ett gäng som bjudit med 2st 40-åringar på en weekend resa med hemlig destination.. Vi är totalt 12st vuxna (6par) & NOLL barn som åker torsdag till söndag! Längtar ihjäl mig efter flera dagar på tumanhand med våra vänner. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar