onsdag 5 augusti 2015

Lata dagar som flyter ihop..

Jag trodde jag skulle ha massa lust & tid att blogga på semestern.. Men nej det blir inte mycket tid vid  datorn eller tvn heller för den delen. Och det är väl bara sunt..

Dom 4 första dagarna hann/orkade jag iaf med att ta morgon-promenader. Så himla vackert & mysigt att gå på berget &  längs med havet mellan sjöbodarna! Jag går inte snabbt men det är så skönt ändå. Lyssnar på P3 dokumentär & njuter av utsikten. Och efter 3 av dom tog jag ett minst sagt uppfriskande morgon dopp. 15 grader är inte varmt & med massa brännmaneter att parera så är det bara att gå i.. snabbt, doppa sig väldigt snabbt & sen UPP!!
Men senaste dagarna har det inte blivit några promenader, har varit fullt upp med Lisebergsbesök & sen kom fina vänner från Stånga på besök o övernattade. Och idag tog jag låååång sovmorgon till 11:30. Minns faktiskt inte när jag tillät mig att sova så länge..

Vi har varit här i en vecka nu och jag har börjat komma ner i varv. Kanske därför morgon promenaderna uteblivit senaste dagarna. Kanske jag tar upp det igen någon gång under dom sista 9 dagarna, kanske inte. Det är väl det som är semester, att bara göra precis det man vill o inte vad man inbillar sig att man "måste" eller "borde".

Våran heldag på Liseberg blev SUPER-LYCKAD!! Med dom här 2 tjejerna vet man faktiskt inte riktigt hur det ska gå med en sådan intensiv dag. Men dom briljerade! Inge bråk, inget gnäll i köerna & ingen kom bort.

Ungarnas favorit karuseller blev dom lite vuxnare som Flumride, Lisebergsbanan & Kållorado.. Visst åkte dom lite barnkaruseller i kaninland och gillade det men dom tyckte dom andra va coolare.

Vi gick tillsammans alla 4 men delade även upp oss. Jag & Anders turades om att åka lite mer fartfyllda karuseller med Agnes som inte Astrid fick åka. Anders & hon åkte Helix (Sök gärna på Helix på Youtube. Fattar inte att dom vågade) och jag o hon åkte Balder! Jag trodde att dendär trä-bergodalbanan skulle vara lugn o fin. Men när jag såg info-filmen i slutet av den 50min långa kön  så förstod jag att så va inte fallet.  Tror jag börjar bli lite gammal för det va jäää**lar va snabbt det gick & vad snurrig man blev i kroppen. Tänk för 15år sen älskade jag sådant, kunde åka hur mycket som helst & speciellt snurrande karuseller, det sätter jag mig inte ens i längre. Nu räcker det med "Lisebergs-banan". Den åkte vi alla fyra 3 gånger under dagen. Sista gången satt tjejerna själva i vagnen bakom oss.

På bilden som togs en milli-sekund senare i Balder ser det ut som att jag vill dö! Så den blev det inte till Agnes nyckel-ring. ;-D Det där med negativ G-kraft är väl inte något jag sådär super älskar längre.. Men det va helt klart värt det bara för att se Agnes så glad & lycklig.. Hon tycker att det är urhäftigt!! 

Istället för att bo på hotell i Gbg som planerat så återvände vi till Stugan för vi fick besök av vänner från Stånga. Så himla trevligt & barnen som är jämnåriga tyckte också det va jätte skoj. Dom lekte i berget  medans vi satt ute i  bersån och umgicks. Morgonen efter va dom dock tvungna att återvända till ön men det blev iaf en mysig kväll & trevlig frukost.

Idag så drog jag & tjejerna till IKEA i Udevalla. Vi åt lunch & sen lämnade jag in tjejerna i "Småland" medans jag strosade runt i en timme och njöt av egentiden & köpte lite onödigt.

Ikväll gick jag & Anders till stenen igen. Vi va där igår i ösregn & fick varsin makrill. Idag va det tydligen "horngäddornas"kväll. Vi fick upp 3st. Dom blir perfekta till att agna krabbtinorna med. 

Imorgon blir nog en lat hemma dag. Kanske jag ska försöka lägga mig i soffan och kolla film, läsa tidningar & slumra hela dagen för att ladda inför Fredagen. 

På fredag förmiddag är det jag, Anders & min pappa som drar söderut till Varberg via Ullared. Jag hoppas få iaf minst 3h inne på Gekås innan dom 2 tröttnar. Sen ska vi checka in på hotell i Varberg, äta lite mat & sen vankas det "Danish Dynamite" Dvs konsert med Kim Larsen & Kjukken samt Sanne Salomonsen!! Kan inte bli annat än en toppenkväll. 

Såhär ser min 1 semestervecka ut lite snabbt & luddigt summerad. Nu går vi ner ännu mer i varv efter helgen & hoppas iaf på minst en solig o varm dag innan vi åker hem. Kanske att det blir fler blogginlägg, kanske inte.. Njuter av tid med familjen, god mat, inga måsten dvs semestern.. Lite mer aktiv på Instagram dock som @linaheltenkelt..  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar