torsdag 12 november 2015

Senaste dagarnas loppisfynd!

Har verkligen tagit en lite paus från loppis besök/köp på senaste tiden.. Jobbat mer på att tömma huset ist för att fylla på det.

Men denna veckan har jag varit på Kupan & 9 liv i Hemse hela 2 gånger.. Och faktiskt hittat lite som jag tyckte va värt att köpa.

Denna adventsljusstaken i plast knep jag när dom höll på att packa upp den!
Kommer passa perfekt i köket i jul. Mycket nöjd med priset också, 30kr & fullt fungerande! 

Samtidigt hittade jag dessa 4 fina "Non stop" ljuslyktor från Jie. för 10kr/st. Synd att dom inte va fulltaliga.. Jag får fortsätta leta för dom är så fina. 



Idag svängde jag & Astrid förbi Kupan medans Agnes va på simskola. 
ÄLSKAR burkarna märkat "Triangelns kaffe"!! 10kr/st. Kommer passa perfekt i vårt blivande "walk in skafferi"!!

Och så lite vardags textil.
En finfin härligt hård & urtvättad handduk!

Igår blev mina 7 lådor m julprylar 5. Visst är 5 lådor rätt mycket också men har lovat mig själv att sälja det som inte används i år. Fast en låda rymmer dom väldigt skrymmande adventsljusstakarna så den räknas knappt. 

Så nöjd över jobbet jag gjorde igår då jag sorterade, packade i cellofanpåsar & prismärkte massa julprylar som jag ska sälja på årets julmarknad här i Stånga. Det är just nu 3 lådor men jag har lite mer ute i loppisen! Det jobbet jag gjorde gör att jag kände att det va helt OK att köpa elljusstaken igår.

Känns så sköööönt att rensa ur. Har ju också 4-5lådor med barnkläder som är prismärkta o klara för en barn-loppis vi planerar i början av nästa år. Och jag är inte klar!

Tänk att JAG som älskar att spara på saker (minnen, bra att ha & till barnen) äntligen börjat göra mig av med grejer. Det känns så skönt. Det tycker nog Anders också! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar