onsdag 16 december 2015

Börjar få kontroll...

Idag har jag varit ledig. Vaknade alldeles för sent dvs 07:25 så i morse skippade vi Julkalendern för att hinna klä på, äta frukost & medans jag la mig i soffan o kollade nyheterna lyckades Anders sno ihop varsin jympapåse till barnen som jag glömt/missat & följa dom till skolan. Julkalendern kollade vi på ikväll ist.. Både vi & barnen gillar den skarpt och längtar efter varje nytt avsnitt! 

Efter frukosten gick jag ner i källaren & gick loss o organiserade upp alla lådor + att jag flyttade ner sorteringskaoset från vardagsrummet ner till gästrummet..  Och ikväll fortsatte jag där nere. Har nu bara en låda kvar här. Känns bra! 
Så himla skönt, rogivande & "renande" att rensa ur & sortera ALLT jag sparat & samlat på mig. Och jag är så nöjd med att det är hela 4 lådor som går ut till loppisen & 1/2 att spara. Och det jag tänkt plocka upp i huset kan jag bära upp bara genom att gå en gång. Sen har jag 1 låda med remake-material & 2 lådor m pyssel som ska upp på hyllor i gästrummet såsmåningom. Ser fram emot att göra samma rensning i lådorna som finns på Anders jobb-lager.

Och så har vi lyckats skrapa ihop lite kläder till dom ensamkommande killarna som flyttat hit till Stånga nyligen. Va där o lämnade 2 kassar idag. Har 1/2 kasse nytvättade t-shirts till i bilen. Men tyvärr har vi inte så mycket varma kläder här hemma till killar i 15-18års åldern. Men fick iaf med 2 par termobyxor nu när det förhoppningsvis blir vinter snart. Så jag hoppas fler Stångbor rotar igenom sin källaren efter avlagda/urvuxna vinterjackor & vinterskor och lämnar till personalen på boendet.


Nu har äntligen julkänslan smyga sig på. Och tur är väl det för nu är det bara 1vecka kvar till julafton.
Va snabbt det gick! Anders har typ ätit upp alla nötter i Adventsljusstaken & det är bara ett ljus kvar att tända. Det ska vi göra på söndag efter att vi förhoppningsvis hunnit städa lite, samt julpynta här i helgen. Vi ska också göra lite godis & baka pepparkakor. Funderar också på om vi faktiskt ska tjuvstarta o koka & griljera skinkan i helgen då jag jobbar mån-ons nästa vecka. En gran ska också fixas så vi har något att klä på Onsdag kväll när jag kommer från jobbet. Samtidigt ska det packas för resan till Sthlm i mellandagarna. 

Jag känner mig någorlunda i fas o tror att vi kommer hinna med att få julfint & mysigt här hemma även i år. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar