onsdag 2 december 2015

Ovanlig längtan...??

Jag längtar efter mycket just nu... Fred på jorden, lotto-vinst & snö. Men mest av allt längtar jag efter en lite "konstig" men rätt enkel "sak" men som är såååå viktiga för mig och som får mig att må bra & ger mig energi. Det va länge sen sist.

Snart är det jul, försöker komma på saker jag önskar mig men kommer inte på några speciellt prylar jag skulle vilja ha. Vi har egentligen allt.. Jag kan faktiskt bara komma på EN sak som jag verkligen önskar mig av hela mitt hjärta. Tanken på "det" får mig att bli alldeles lycklig & förväntansfull.

Jag har framfört önskan till min man & han jobbar på att kunna ge det till mig.. Han är underbar!!

Det jag önskar mig är ... ENSAMHET!!!

Visst får jag lite ensamhet när barnen somnat och Anders är i Sthlm o ibland 45min mellan lämning o jobbet på morgonen. Imorgon får jag 5-6h då jag är ledig & barnen går i skolan.. Men jag behöver mer.. Mycket mer...

Min julklapps önskan är: Att Anders tar med barnen till Stockholm fredag till söndag när jag har en ledig helg. Dom kan bo på hotell & göra roliga saker ihop, så det blir ju en positiv upplevelse för dom också..
För det JAG längtar efter är: att komma hem på fredag kvällen efter jobbet till ett tomt, tyst & gärna städat hus, laga god mat till bara mig, se en film & gå och lägga mig i vår säng helt ensam. Få sova ifred heeeela natten och kunna bre ut mig helt ensam, vakna av mig själv & kanske somna om.. Äta frukost framför tvn bara jag & sen kanske somna om under en varm filt, kolla en film, ta ett långt, varmt bad, spela "candy crush" tills ögonen går i kors eller kanske dra igång något projekt om jag vill/orkar.  Jag vill inte umgås med någon, inte ens mina fina vänner. Jag vill bara vara HELT ENSAM! Sunka runt i mysbrallor & bara göra vad JAG får lust att göra..

Det låter kanske märkligt.. Det är så svårt att förklara & jag vet inte själv heller varför jag känner såhär. Jag ÄLSKAR ju min man, barnen, familjen, mina vänner & gillar när det händer saker men jag har nog också ett stort behov av ensamhet. Jag är nog en väldigt social ensamvarg, helt enkelt.
 Hela mitt vuxna liv har jag njutit att ibland få vara ensam hemma och bara göra det jag vill. Städa, kolla film, slö surfa, tvätta, laga mat mm mm Kanske är det för att jag alltid har haft ett väldigt socialt jobb där jag träffar massor av människor hela dagarna. Vilket jag ÄLSKAR! Men när man kommer hem är det 3 till som vill ha min uppmärksamhet, hjälp, småprata &  ännu mer "to do´s" som pockar på.. Att vara social & hjälpsam alla vakna timmar på dygnet är rätt tröttsamt trots att jag gillar det. Är nog därför ensamhet känns så lyxigt & efterlängtat.

Ska ärligt erkänna att jag är grymt avis på min man som just nu bor på ett tråkigt hotellrum i Sthlm denna veckan. Han säger att det är värdelöst. För mig låter det som "Heaven on earth" just nu..  Det är tillomed så att jag i smyg drömmer om att resa iväg helt ensam i en vecka. Vart som helst: Göteborg NYC, Kanarieöarna, Jönköping eller Berlin.  Samtidigt som det skulle kännas konstigt & lite trist att vara ensam på en resa så vore det nog nyttigt & helande. Men det känns för läskigt för att jag skulle verkställa det. Kanske om några år...

Men jag hoppas, tror & ser fram emot att jag iaf får en helg i början av året då jag får hänga med mig själv.. Då ska jag BARA göra vad jag vill & inte vad jag måste, borde eller förväntas göra....  

Can´t wait!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar