onsdag 5 september 2012

Är det inte det ena.....

så är det krupp....

Igår bestämde jag mig för att somna tidigt när jag skulle lägga mig vid 21:30 så gick jag in & lyssnade på Astrid. Pipig & tät i luftrören som bara den. Gav henne inhalation sen hostade hon till och jag hörde den karaktärisktiska hesa skällande hostan, Jaha lite krupp igen!!
Tog ut henne men trots inhalationer & kall luft blev hon inte bättre. Efter rådslag m 1177 tyckte dom att hon skulle in till Visby lasarett. Så runt 22 drog Anders & Astrid mot stan.
Väl där tyckte dom att vi hade bra medicin till henne & att åkturen till Visby sittandes i stolen och  med rutan nere gjort gott.. Så efter lite kläm, titt & koll av syresättning åkte dom hem igen.

Detta va den värsta kruppen hon haft..   Låter så hemskt & jobbigt! Så nästa gång får hon ut och åka bil igen.

Så idag blev en seeeg dag. 10h arbetspass+1½h körning efter 4h sömn är rätt tungt.  :-S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar