måndag 3 september 2012

Klämda fingrar & hemtrevnad... (Varning för lite läskig bild)

Den lediga måndagen blev händelserik...
Väcktes av "Hanibal Lecter" dvs Astrid som haft näsblod... (Hon får det jätte lätt såfort hon blir lite snuvig) Vi går ner och tvättar av lilla ansiktet och kryper sen upp i soffan för lite gos innan hon drar igång på riktigt..
Hon ser ju för hemsk ut.. Första gångerna man vaknade av att ett litet blodigt ansikte stod brevid sängen ryckte man till.... Men nu är man ju van.. 

När klockan närmade sig 10 va vi alla 3 vakna, påklädda & klara så då åkte vi till Hemse för att handla mat.

Det va då DET hände...  *ryyyss* Vi hade varit inne och handlat. Jag va irriterad för att barnen inte lyssnade  på mig utan skuttade hand i hand över parkeringen medans jag jagade efter dom med 2kassar & ett sådantdär 12-p med loka-flaskor.
Släppte in Agnes bak i bilen, Astrid står vi framdörren brevid & väntar på sin tur. Slår igen Agnes dörr & ser precis när den gått igen att Astrid fingrar sitter i kläm mellan bak & framdörr. Skrek: Neeeeeej!!  Första reaktionen är att sätta mig på huk & få loss dom i typ 1sek. Knakade lite och dom satt som berget. Då kom jag på bättre tankar & öppnade Agnes dörr igen, fingrarna är fria igen. Samtidigt så börjar Astrid fatta vad som hänt och börjar gråta.. Jag sliter upp henne och håller om henne. Vågar inte titta på fingrarna då jag är övertygad om att fingertopparna ska hänga slappt och då skulle jag svimmat av... Slänger in gråtande Astrid i baksätet och kör  till vårdcentralen 200m bort. Hamnar bakom en gammal farbror som kör 10km/h typ.. och håller på att få ett bryt. In på parkeringen, ut med barnen, låsa bilen, öppna bilen & sätta p-skivan & plocka in jackor som trillat ut. (Skulle vilja se detta kaos utifrån) Stormar in på vårdcentralen, Agnes studdsar brevid med en rosa prinsesskrona. Ställer mig i en millisekund i den 5-pers långa kön. ALLA tittar på oss. Jagad mamma med skrikande barn... Ser dörren in till mottagningsrummen öppnas & jag går förbi hela kön, rakt genom rummet och alla som väntar där och när jag är innanför dörrarna börjar jag snyfta medans sköterskan försöker lugna mig. Vi får direkt träffa underbaraste sköterskan. Astrid har slutat gråta. Jag svettas flooooder och ser att fingrarna inte är av... Men hon sitter och skyddar dom. Använder inte sin vänsterhand trots att hon är vänsterhänt. Sköterskan pratar, leker & hämtar leksaker för att se hur hon använder handen. Vi bestämmer oss för att avvakta till i em för att se hur den svullnar mm.. Vi går in på Apoteket så Astrid får välja plåster till lilla skavmärket som blivit. Blir "Cars" plåster. När vi kommer är hon rätt nöjd så vi åker till "kupan" för att spana lite & köpa glass. Astrid är precis som vanligt förutom att hon är försiktig m sin hand. När vi sen kommer hem leker dom som vanligt och vid 14-15 tiden leker hon med vänsterhanden oxå..  
USCH!!! Va läskigt det va men oj va skönt att det gick bra. Såg nog värre ut än det va!


Med plåster & båtglass muta!!

I kväll har vi jobbat ännu mer på hemtrevnaden & tillfixning av huset. Nu ska vi ju bo här ett tag så vi plockar in vårt matbord, sätter upp bokhylla till filmer & fixar förvaringen i hallen!! 

Känns mer & mer hemma! Kanske kan vi få ro i vinter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar