torsdag 13 september 2012

Min hobby...

Min hobby är så himla spännande.. 

Älskar att gå på loppis & auktioner. Häftigt när man hittar felfria tex Rörstrands fat  för bara några kronor (och säljer dom för desto fler). Men nästan ännu mer spännande är det när man hittar konstiga saker och lixom inte kommer på vem som gjort dom eller VAD det är...  Här har jag några av mina stora frågetecken!!!


Senaste: En märklig påfågel i mässing med ett huvud som går att skruva loss & under sitter en pigg. Bara MÅSTE få reda på vad det är. 
 En makalöst fin tjur som jag inte heller hittar tillverkare till... 


Mina underbara glöggmuggar med härligt bulligt handtag... Längtar till advent! Känner igen dom stilen från någonstans men kommer inte på.. 

Och så mitt nuvarande forskningsprojekt. Ett cigarettetui som jag fick med i en 20 el 40kr låda på Auktion förra sommaren. Hittade den i en "sälj-låda" i garaget häromdagen och började spana på nätet. 

Så jag granskar, fotar, zooomar, googlar, läser i bok, googlar, granskar, testar ny kombination, zoomar bilden & bildgooglar lite till... När jag började ikväll anade jag inte ens stämpeln på öppningsmekanismen, trodde det va slitskador. Men efter lite gnugg & putsande med tops anade jag vad jag tror är ett S & en kattfot. dvs äkta silver! Så nu är jag rätt säker på att det faktiskt är silver, undrar bara vartifrån.. 

Google & precisensån antikforum är några av alla grymma hjälpmedel!!

Tänk att kunna göra det här "for a living".  Tycker det är såååå himla kul!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar