torsdag 12 juni 2014

Med risk för att bli tjatig....


Idag va det skolavslutning... Inatt har det spöregnet här & jag va helt säker på att det skulle bli en blöt&grå skolavslutning. Men som genom ett mirakel sken solen från klar himmel när vi vaknade vid 7 i morse. 
Avslutningen började kl 08:30 & jag skulle vara på jobbet kl 9. Tur att det bara ligger 2min bort med bil. Tänkte att jag får vara med sålänge jag hinner & hoppades på att hinna se min stora tjej sjunga iaf. Och vilken tur jag hade att förskoleklassen sjöng först. 
Det va en stolt & lite pirrig Agnes som tillsammans med sin klass stolt stod på skoltrappan och sjöng "Idas Sommarvisa" & "Pippis sommarsång" medans hon pillade med knapparna i koftan. Den synen & sången gjorde min dag & klockan 9 va jag på jobbet ombytt & klar. 

Ännu en gång måste jag tjata om hur mycket jag älskar min nya arbetsplats & vilka möjligheter det ger mig att vara med familjen. Idag jobbade jag till 17 (okej jobbade frivilligt över lite & sen handlade jag & cyklade hem) när jag kom hem vid halv sex åt jag och sen har jag hunnit så lite mer rödbetor & rädisor med tjejerna. Gosat med barnen & nu städar jag. Jag får det bästa av mina 2 favorit världar. Jobb & Familjeliv!!  Har aldrig haft så mycket fritid & energi trots 8h på jobbet. Och dom där våta drömmarna om sovmorgon finns knappt längre. Jag får den sömnen jag behöver & är laddad efter 6-7h. Såhär bra har jag inte mått på många år. Tänk att det finns jobb som inte är jobbiga. Utan kul, spännande & givande trots att det är hektiskt & MYCKET att lära. Fortfarande lite nervigt inför att beställa. För som min exkollega sa häromdagen: "Det är inget svårt att få hem varor utan det är att "räkna ut" åtgången så att svinnet blir minimalt som är det svåra." Han har så rätt!!  Jag hoppas & tror att jag börjar få in känslan för vad som går hem i butiken. Trots nerver & lite prestationspanik så är det bara KUL!!

Så ska jag fortsätta tjata...  Fast om en annan sak...

Det växer så det knakar i mina glasburkar med Kombucha svampar!! 
Den till vänster är den jag fick igår. Den har dubblat sin storlek på ett dygn. Och den högra är min egna som jag startade i Tisdags från en köpe flaska m Kombucha. Den har redan blivit en fin slemklump på ytan.  Magiskt!! 


Börjat fundera på vad jag ska bjuda tjejerna på här på Lördag. Vi ska träffas & planera Årets Sommar-Loppis!! Ost, frukt & vin kan nog bli bra..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar