fredag 16 april 2010

DARLING!!!

Ikväll när jag nattade Agnes och boken va färdigläst & lampan släckt låg jag kvar en stund tills hon dåsat till ordentligt. För att inte somna själv så började jag tänka på allt mellan himmel&jord. Middag till imorgon, vad som ska tvättas osv. Plötsligt ploppade tidningen DARLING upp!!




Darling måste vara den bästa tidningen som någonsin gjorts. Jag minns att jag läste dom från pärm till pärm & sen om igen. Dom behandlade ALLA tänkbara & otänkbara ämnen. Allt ifrån Flingtester till dom dom olika stadierna som inträffar efter döden. :-D Dom hade oxå otroligt snygga & ibland obegripliga modereportage. Stående sidor som Darling hissar & dissar eller platta saker (dom stoppade allt i från strips till kalsonger i scannern). Och en massa bra krönikor, noveller & massa musik recensioner & intervjuer. Som sagt den hade ALLT!

Så när Agnes somnat trippade jag direkt ner i källaren där min lilla skatt finns. Två tidskriftssamlare fulla m Darling tidningar från 1998-2002 när dom la av.. Såfort jag började bläddra så kom jag ihåg...... Jag gjorde alltid kalendrar från scratch till mig och min syster (stående julklapp fram tills jag fick barn). Dvs köpte tomma anteckningsböcker och sen skrev jag i ALLT datum, namnsdagar & veckodagar, jag ritade & klippte & klistrade. Dom blev alltid super snygga & coola. Nu vet jag varför... FÖR ATT JAG KLIPPTE UT BILDER, SMÅ ROLIGA SPALTER & SNYGGA MÄNNISKOR UR MINA DARLING TIDNINGAR!!! Spöstraff på den va.? Tror det va några tidningar som va oklippta men dom flesta va rätt rejält trasiga. Usch va ledsen jag blir på sånt.



Tvåa på listan "bästa tidningen ever" är självklart O.S.A en tidning som gavs ut av POSTEN men som gjordes av läsarna. Dvs man skickade in dikter, ordspråk, inne&ute listor, åsikter, bästa bandlistor ja ALLT man kan tänka sig och så trycktes det i en tidning helt enkelt.



Och varje gång den kom så kollade jag ALLTID först på sidan PERSONLIGT . Där skrev folk anonyma el öppna käreksförklaringar till varann. Drömmen va att en vacker dag läsa mitt egna namn där undertecknat killen jag va kär i just då. Hände aldrig..... :-)

Det va oxå dom åren som "Buffaloskon" va heeeta!! HUUU!





Ja ljuva nostalgi!

3 kommentarer:

  1. Åh man skulle sparat sina darlings!!! kan tänka mig att du blev nostalgiskt!!! jag var helt knäckt när de slutade göra darling.../Karolin

    SvaraRadera
  2. ååå kommer du ihåg, vi hade ju alla sådana där Darling tröjor också!! har dom nerpackade i nån låda hos mamma o pappa!

    SvaraRadera
  3. Åh, vad kul att läsa! Önskar jag hade sparat mina...

    SvaraRadera