torsdag 15 april 2010

Det går bra nu!!

Just nu är faktiskt det mesta på TOPP!!!

Agnes har senaste dagarna ätit mycket bättre och haft ro att sitta still som hon inte haft innan. Hur? Tror det beror på att jag snålat in på mellis, blir bara en frukt el ett rån och så kan det oxå bero på att hon varit med och hjälpt till m maten båda dessa dagar... Härligt är det iaf att alla sitter vid bordet tillsammans i mer än 3 minuter. Astrid får sin kvällsgröt då oxå. MYSIGT! Och sömnen funkar fortf toppen. runt 19:30 sover oftast båda barnen gott. Och även dagis hämtningen har blivit lättare. Idag gick hon före medans jag stod kvar & prata! :-D

Jag va avgrundstrött hela graviditeten och när hon väl kom så va det mörkaste vintern så man blev ju inte jätte mycket piggare ändå. Men nu när vårsolen kom OJ OJ OJ!! Vilken härlig energi jag fått. Går till & från dagis, Sopat uppfart, städat lekrum, vikt tvätt & grejat. Blev nästan chockad, själv känner mig superpigg & speedad. Har varit gravid & vintertrött i ett år nu. Nu ska det planteras & fejjas i trädgården (som jag inte orkade i fjol). UNDERBART!!

Någon på gatan har lagt fram ett förslag på att vi m blåbetongshus (typ 15-20st) ska gå ihop och förhandla om pris & anlita någon som radon-sanerar våra hus. Vi har precis avslutat mätning så det kommer härligt lägligt!!

Och till på köpet är semesterns alla färdmedel (båt & flyg) bokad och klar. Tack min kära Anders som älskar att boka & fixa med sådant. Allt är infört i kalendern så nu har jag total koll!

Anders nya jobb verkar toppen & han trivs jätte bra. Han kommer hem typ samma tid varje dag och vi har ÄNTLIGEN ett sk "vanligt" Svensson liv. I LOVE! Vill inte tillbaka på skift jobbet sen.

Och det händer massa kul framöver. Gotlandstrip, Salem konsert, mammabikten,vi ska bygga nytt kök, gårdsfest på dagis, sommar, min bästaste bästis ska får barn :-D och så finns det ytterligare lite roliga planer på "ritbordet" till i höst!!

Herregud va positivt allt va plötsligt!!! Nästan så jag blir kräkfärdig på mig själv. ;-)
Okej vi har fått bilskatten :-S på bilen som vi ska sälja snart. Inte kul.. Men iofs bra m nyskattad bil vid försäljningen.

Vi som ALDRIG (verkligen ALDRIG. jag skojar inte) brukar ha flyt. Alltid någon otippad räkning, trasig bil eller så... Hit me, något skit måste det komma snart. *Peppar peppar*

Det skulle väl iofs kunna va vår frys som trots rätt temp larmar ca var 4:e timme dygnet runt. Men jävligare än så är det inte nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar