måndag 22 oktober 2012

Veckan som gått...

Började med att Astrid va sjuk. All sömn & energi jag laddat i Sthlm förbrändes redan natten mellan sön-mån då jag blev väckt vid 01 och kl 02:30 drog jag runt en kruppig Astrid i vagnen här i Stånga. Vi somnade igen vid halv 5 snåret.

Tisdagnatten kom febern & då kräktes hon som vanlig. Gör oftast det när det närmar sig 40grader. 2 kräksattacker hann hon med innan Alvedon-suppen kickade in. 04 tror jag vi alla somnat iaf.. Sen jobbade jag kväll... Hemma 23:15

För någon vecka sen hade optimistiska jag sagt  "jaaa det funkar såklart, iiiinga problem. en gång  pallar man" och tackat ja till att börja 06 trots att jag slutar 22 kvällen innan & pendlar 1h enkel resa. Det pallar man säkert.... OM man fått sova nååååågonting som senaste nätterna. Så på lunchen somnade jag i soffan i lunchrummet. Helt sluuut!!

Håller nu på att lära mig rutinerna för "Golvet" på mitt jobb. Kassan sitter rätt bra nu. Det är bara alla PLU:nr som ska sitta någolunda oxå.. Men det tar ju ett tag. 1-2 nya nr/pass typ. Varit både på golv, kassa & i köket i veckan. Omväxling förnöjer verkligen! 

Igår fyllde min älskade man 33år.. I år har jag dabbat mig totalt! 1: inte skrivit in det i almanackan när jag ändå stod & skrev in Agnes födelsedag 5dagar senare.  2:tackat ja till ett arbetspass på just den dagen -näää, nästa söndag är det nog inget speciellt...  Jag kan ta det!! och 3: då lyckas jag med konststycket att tänka heeelt fel. Fått för mig att Anders fyller 34år men det är 33.. Jag fyller 35 (nästa år) och han är 1år yngre...  :-S Inte vassaste kniven i lådan..  skrivit in i kalendern 34år & satte plastsiffrorna 34 på tårtan... Kan va så att jag vinner "Årets sämsta fru" men nu är vi iaf kvitt. Anders missade nämligen vår bröllopsdag!!!

Ska skärpa mig med bloggen lite denna veckan. Ungarna är iaf friska & jag jobar inte så tunga pass. Så lite blogg energi borde det finnas....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar