söndag 7 oktober 2012

Underbara kuddar...

Hittade ett härligt tjockt och vackert tyg för 5kr på loppis i somras. Jag ska ekänna att jag kan INTE sy, inte ens sy i en knapp.. Men jag kan visualisera & stora härliga kuddar va det som direkt ploppade upp när jag hittade tyget. Mamma tog hem det till en duktig sömmerska som för 75kr/st sydde fodral m dragkedja efter inköpta kuddarna (vanliga sängkuddar). Blev hur bra som helst!!!

Och tidigt i somras ropade vi även in dessa 2 stora "bolstervar" för 50kr. Gamla bolstervar är sååå fina! Efter 2-3 tvättar insåg jag att dom inte gick att ha som dom va. Hur snuskiga & dammiga som helst. Så Anders tömde dom på det gamla dunet, jag skakade & tvättade dom 2-3ggr. Sen hittade jag perfekta innerkuddar på Jysk för några hundra. Och så har bästa svärmor sytt ihop dom!

Alldeles underbara...
Tycker både jag & barnen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar