torsdag 4 oktober 2012

Små surt...

Köpte byxor till Astrid på HM.. Ett par tuffa treggings i vitt m svarta, rosa & röda hjärtan på. Köpte stl 104 för att hon skulle ha något att växa i.
Sen va jag väl lite dum som bara måttade dom lite snabbt på henne och tyckte mig att dom ser ju ut att passa. Borde dom ju göra när dom är i stl 104cl för barn 3-4år. Astrid är 2år & 10mån & mäter 98cm.  För seriöst, vem tar in en 2-3åring i ett provrum & provar kläder på denna?? Jag går iaf efter stl guiden. Byxorna va tom lite för långa men det viker man ju bara upp.... Tog av lappar, slängde kvittot & tvättade byxorna.

Sen skulle jag sätta på dom några dagar senare....  Byxorna va alldeles för tighta över Astrids vader & höft.. Gick lixom inte ens att dra upp ordentligt över smalbenen. Fastnade lixom och hon kunde knappt röra sig i dom... Kunde inte ens böja benen ordentligt då dom va så tajta!. Att lämna tillbaka dom gick INTE... Dom har ju inte krymt eller hade inte heller något produktionsfel... Visst kan fatta & acceptera den policyn men  att ett par byxor i storlek 104 för barn i åldern 3-4år är sååå tighta & oelastiska i tyget att dom inte passar en normalbyggd snart 3åring ger mig lite sur smak i munnen.. 


Kläder från HM till barnen i fortsättningen? Neeeej, inte så sugen på det!

1 kommentar:

  1. ta med dom till Stockholm och reklamera dom på hamngatan!! ett tips bara;)

    SvaraRadera