tisdag 3 maj 2016

2 lediga dagar!

Har lite Fredags-feeling idag. Är ledig 2 dar i rad. Min plan är att jobba på i loppisen & trädgården. Har dock en liten Astrid som har feber o hosta. Får se hur mycket jag hinner med. Hoppas hon blir frisk snart stackarn.. 

Den enda helt säkra planen inför imorgon är att vi ska plocka nässlor & göra nässelsoppa med potatis. Astrid har frågat hela vintern när vi ska göra nässelsoppa & jag längtar lika mycket som henne, Imorgon ska vi plocka varenda nässla vi ser & frossa i nässelsoppa med lite kajp. Såååå GOTT! 

Och på Torsdag är det lite av startskottet på Loppis-sommaren här på ön. Jag har såklart öppet i min loppis och har ikväll även dragit igång LOPPISBLOGGEN på Gotland.net för 3:e året i rad. Min hjärna går på högvarv för att komma på nya roliga & inspirerande inlägg utöver Veckans-tips inlägg. SÅ peppad!  Kika in för tips om vilka loppisar ni inte får missa om ni är här på ön. 

Känner mig full av idéer & energi inför kommande månader!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar