tisdag 31 maj 2016

Det där med Pärk!!

Jag kan inte komma på när dendär idéen kom till, om att vi som inte spelar pärk i gänget skulle bilda ett eget lag o ställa upp som rekryter på Stångaspelen i sommar...... Antagligen va det en blöt kväll o Cilla som kläckte idéen. ;-D 
 Jag va väl sådär på, men så den 8/5 va det dags för vår 1:a träning på Malmen. Jag har ALDRIG spelat pärk eller ens slagit på en pärkboll.. Jag gick dit med inställningen att "jag testar väl o så håller jag mig i bakgrunden och försöker komma undan".. Men det tog inte många minuter innan jag började tänkta om och när 1:a träningen va över va jag HELT HOOKED! 

Vi har också en boll här hemma. Den är "dekorerad" & lite hålig. Men funkar att träna med här hemma.

Sen i början av Maj har jag tränat pärk både Onsdagar & söndagar när jag varit hemma o kunnat, har bara missat 3 träningar tror jag. 


Idag körde vi en spontanträning då många i laget inte kan träna imorgon. Blev grymt bra timme i solen på Malmen medans barnen lekte.. Vi tränade även på domdär knepiga inhugg den sista stunden. Skitsvårt att få in bollen i rutan men idag hittade jag nog knepet och satte iaf hälften.  Härligt när man får lite koll på hur man gör o gör framsteg. Hoppas att vi får till några träningsmatcher snart.. 

Men det är inte helt utan att jag börjar bli SKIT nervös inför Söndagen på Stångaspelen. Shit va nervigt att spela "på riktigt" o i värsta fall med publik.  Men det ska nog gå bra. VI tycker iaf att vi är skitgrymma. För kan man småprata, hantera barnens uppmärksamhet & träffa bollen samtidigt nästan varje gång iaf)  så är man en god bit påväg.  

Trodde aldrig jag skulle säga dethär...... Men PÄRK is the shit!! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar