söndag 8 maj 2016

Fin ledig Söndag.

Det har varit tokvarmt här idag... Så pass att jag faktiskt mest kände mig slö såfort jag gick ut.. Inget stort fan av stekande sol. Men jag klippte iaf lite gräs, bara för att få gräsklipp att lägga i köksträdgården för att hålla den fuktig. 
Bondbönorna jag sådde först börjar titta upp..

Sen körde jag barnen+kompisar til Burs kyrka där dom skulle öva inför musikal-konserten 2h senare. Vid 16 va vi på plats i den härligt svala kyrkan och såg barnen i kyrkokören framföra "ogräs i rabatten".. Agnes-viol sjöng solo i mikrofon. Grymt modigt o bra.  Sååå stolt över min stora tjej!! Det har hon inte fått från mig..

Efter kyrkan va det bara hem, ladda barnen med energi o sen körde Anders ut dom till Pärk-träningen på Malmen. Jag stannade hemma och laddade mig själv inför mitt livs 1:a pärk-träning. Har ALDRIG  spelat pärk. Och va rätt tveksam/skeptisk inför det här påhittet.
Men jag blev snart omvänd.. Pärk är faktiskt väldigt kul om än fortf rätt obegripligt. Men jag börjar ana hur det funkar... En boll-sport helt i min smak..  Vi har ett lag & jag är med (hoppas jag)! Trots mina snygga missar med gräs i ansiktet. Men bara att jag slänger mig hejdlöst efter en boll är ett framsteg. Har aldrig hänt innan.  
Känns faktiskt trist att missa 2 träningar kommande vecka men jag får väl leta upp våran pärkboll o öva lite med barnen innan jag åker till Sthlm på Onsdag morgon. Faktiskt lite hooked på Pärk redan efter 1:a träningen. Jag är inte bra, har noll bollsinne & obefintlig vinnar-skalle men jag träffar ibland iaf o tog iaf något poäng. Kan bli spännande dethär.

Summa sumarum: Varit en fin, stolt & skön ledig dag. Nu väntar 2 dagars arbete och på Tisdag kväll stiger jag in i ESC-Bubblan då 1:a kvalet går av stapeln. Can´t wait!! På Onsdag morgon beger jag mig iväg till Sthlm för en härlig lång-weekend i Sthlm för att frossa i ESC med min syster o min mamma. 
Äntligen är den här veckan med stort V här!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar