måndag 9 maj 2016

Spontan måndag & ena foten i bubblan...

På lunchen åkte jag en sväng till kupan i Hemse. Fanns mycket fina kläder. Provade denna klänningen men lämnade den. Halvvägs tillbaka till Stånga ångrade jag mig o ringde upp och hängde undan den. Satt perfekt men jag vill sy om den framtill så det blir en rak urringning. 

Under lunchen fick jag ett sms om att Astrid följde med en kompis hem samtidigt som vi blev inbjudan till kosläpp. 

Så efter jobbet hämtade jag klänningen för att sen hämta upp Anders o Agnes o åka till våra vänner. 

Vi hängde lite i ladugården, klappade kalvar o kollade in dom fina korna. Sen vankades det skuttande kossor & varmkorv sittandes i kvällsolen mot en silo. Älskar enkla spontana vardags nöjen. 


Sen åkte vi hem glada & mätta.

Nu sitter jag här med ena foten i ESC-bubblan.. Kollar in lite esc klipp & tävlande artister. Ja jag vet att jag är en ESC-nörd, en stolt sådan!  Bara en arbetsdag kvar.  Toklängtar till imorgon kväll kl 21.. Då är det dags för semi 1 i ESC. Innan det ska jag packa färdigt min väska & färga håret för tidigt på Onsdag morgon bli upphämtad av svärmor som kör mig till båten mot Sthlm. Ser sååå mycket fram emot en lååång helg ihop med mamma & syster. Sova ostört & bara vara jag. På Torsdag vankas det växtutförsäljning innan vi ska piffa till oss och äta middag ute innan vi beger oss till Globen för att uppleva ESC semi 2, LIVE i Globen. 

Vilken härlig vecka detta kommer bli! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar