onsdag 26 maj 2010

Sentimental....

Ååååhh! Idag när jag kom till dagis fick jag veta att Agnes ska byta avdelning i höst. Min stora stora fina flicka!! Jätte roligt & spännande!! Men samtidigt får jag en liten tårklump i halsen.. Hon växer så fort. Tiden bara rusar iväg. Vad va det som hände? Hon har gått på sitt dagis i 1 år nu, innan det va hon hos världens bästa Dagmamma. Va ju förra veckan som hon tultade upp för backen till familjedaghemmet. Och nu har hon blivit äldst i småbarnsgruppen & ska flytta till dom äldre barnen. Min lilla bäbis? Hur ska man klara skolavslutningar & student med hedern i behåll?? Kommer ju stå och stortjuta mot ett träd......

Och Astrid ska högst troligt skolas in i vinter på den avd. Agnes går på nu. Tycker det är bra om barnen får gå på olika avdelningar. Så att dom får växa & utvecklas var för sig oxå. Dom kommer nog få tid att leka & bråka hemma.. Och skulle dom sakna varann å får dom springa mellan avdelningarna. Kanske tom. att det kan minska lite på bråken om dom får längta efter varann lite. Hoppas går ju iaf...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar