torsdag 27 maj 2010

½års koll-CHECK!!

Och ett stort OK på skinkan och en riktigt härlig bekräftelse till Mamman (mig)...


Astrid sitter jätte stadigt & fint, greppar klossarna galant, stajlar genom att ta tag fiiiint i fötterna & växer så fiiiint på kurvan! :-D Lite rosslig i lungorna men det lät bra annars.


HÄRLIGT!!


Jag är nog en rätt bra mamma ändå-bekräftelsen då: Jo jag har ju druckit laktosmjölk nu är jag ammat för att jag tycker hon varit jätte gnällig & haft ont i magen när jag testat vanlig mjölk (dock fortsatt m vanlig ost, smör, grädde osv). Och jag & Anders är säkra på att det hjälpt! Förra läkaren (kossa) total dissade detta och sa att det kan ALDRIG göra någon skillnad. (läs om det här!) Man ska ta bort ALL mjölk för att se förbättring. Att det är totalt meningslöst att jag bara bytt ut mjölken osv osv.... Igår träffade jag en ny underbar och trevlig läkare (min BVC sköterska nämnde att min gamla läkare inte va så poppis bland föräldrarna och då vågade jag äntligen byta oxå, feg jag vet). Hur som helst: nya läkaren frågade om maten och sånt och jag berättade. Och hon bekräftade det jag vetat att laktosmjölken hjälper. Att man visst kan hjälpa genom så enkla byten. Skönt att magkänslan varit rätt ändå! Och härligt att få det bekräftat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar