onsdag 12 maj 2010

the köksbygge....

Anders jobbade på bra igår när jag & Astrid körde Agnes till båten... Och iom att det nu är helg och Anders är LEDIG (ännu ett plus m nya jobbet att det FINNS röda dagar) så ska vi jobba på så mycket det går innan Agnes kommer tillbaka på Lördag.

Lämningen av Agnes gick bra både för henne & mig. Hon va rätt nyvaken och lite små pipig i 1minut typ men det gick över när hon vaknade till & fick syn på stooora båten & farmor. Då fick jag knappt en kram & hon ville hoppa ner i vagnen. Jag tycker självklart det känns lite jobbigt att lämna bort henne men samtidigt får jag se till vad mycket vi behöver denna tiden för att bygga & viktigast av allt att hon faktikt oxå tycker det är spännande & kul. Då spelar det INGEN roll att mammahjärtat gråter lite. Gillar att hon är så öppen, självständig & kan ty sig till andra vuxna i vår närhet. En bra egenskap att ha med i livet!

Och Astrid har oxå uppskattat lugnet och sovit mer än vanligt hos mig i soffan denna morgonen. Nu ska jag tömma lite skåp och plocka undan runt arbetslatsen. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar