onsdag 12 maj 2010

Ett barn....

... är "Piece of cake"!!! MEN det blir det först när man har 2 barn!! Precis när Astrid fötts kände jag mig som en sopa som klagat på vardagslivet med bara Agnes. Nu vet jag bättre... 1 barn är oxå piss & skit jobbigt men 2 är jobbigare & därför känns det ju helt plötsligt mycket enklare när man bara har en hemma... Enkel matematik. Så 1 eller 5 barn! Same same (nästan).. Man växer ju m uppgiften! Bästa är ju oxå att det är samma med kärleken, det roliga & myset.

1 barn är roligt, mysigt, härligt, lärorikt, jobbigt, utvecklande & alldeles UNDERBART!!

Med 2 barn dubblas allt detta också, MÄKTIGT!!!!

Saknar min stora tjej lite tror jag. ;-)

Pratade med henne för någon timme sen. Hon berättade om båten, farfar & att hon lekte!! Hon har det så sjukt bra där hon är...

Så glad över våra engagerade föräldrar!! Ni gör alla så mycket för oss & våra barn, trots avståndet!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar