onsdag 27 juni 2012

Visby & lite loppisar!!

I morse när vi ätit frukost i lugn & ro så åkte jag & Astrid in mot stan. Först drog jag till "LEVA" för att vara säker på att få ett bröd! Så galet goda, mättande, hållbara, dryga & prisvärda. Och populära!! Visst 75kr är mycket men inte om man jämnför med vanligt luftpumpat pågens.. LEVA´s  "Levain" är ca 30-40cm långa & väger nästan 1,5kg!! Då är inte priset så högt längre.

Här har ni resten av dagens fynd både nytt & begagnat.. Mest begagnat såklart!!


Ännu en färglad tidskrift samlare. Lite skillnad på priserna dock. Dom 2 jag köpte i helgen betalade jag 20kr/st för och för denna gav jag 5kr på Kupan. Skillnad på skitdyr loppis & kupan. Och på kupan gör man dessutom gott! På "Loppshop" köpte jag en stoooor glasburk som jag ska ha vid datorn till alla kamerasladdar, laddare mm mm. Och burken som jag minns från min barndom. Gick inte att lämna kvar.


Hittade denna kannan med värmeställ på "9 liv" katthemsloppisen. Tyckte den påminde om den där "terma" i stilen men tänkte att det kan det inte va då dom har bra koll på sakerna där. Men gillade den & jag tänkte att den blir finfin till glöggfesten i vinter... Och 40kr va ju helt okej... Bild googlade & hittade "Kerstin Kokk´s blogg" där hon skrivit om den väldigt "lika" kannan som visar sig vara en glögg-kanna från IKEA på 90-talet. I like it!! 

Till barnen då?
Jodå! 7timmar &37 minuter med Professor Balthazar för 89kr på Åhlens!! 
Och en jättefin kudde sydd på "kupan" av retro tyg med john blund! Och en fin speldosa! Dendär speldosan återkommer i ett inlägg senare... En historia för sig....

1 kommentar:

  1. Smart med glasburk till fula kablar, det ska jag också fixa!

    SvaraRadera