torsdag 21 juni 2012

Inför midsommar...

Jobbade 6-15 idag, handlade sen på jobbet och så blev det en sväng till  Linds för att fixa ståltråd till kransarna. När vi kom hem så åkte jag & Agnes ut i skogen och plockade massa blommor till kransarna. Hittade massor blommor. Vallmo, blå&rosa akleja, prästkrage, smörblommor mm mm 
Agnes hittade smultron & va helt lycklig. -Mamma!! titta smuuultrååån!! Nu är det verkligen sommar!!


Väl hemma blev det nypotatis, matjes m tillbehör sen drog jag igång förberedelser av potatisen till imorgon. Blir 2 varianter av nypotatis. lagt kokt avsvalnad nypotatis i foliepaket i en folie form sen saltat&pepprat, hyvlat på smör och på en av dom la jag till timjan, grovt hackad vitlök & rivet citronskal. Så är det bara att slänga dom formarna på grillen imorgon för att värma upp & smälta smöret.. Färdigt. Sen ska vi ha fläskkött och min favorit, baconlindad sparris. Ungarna får spett med korv & köttbullar och majs..
Så imorgon jobbar jag 6-14 och när jag kommer hem ska jag hoppa i duschen & ta på mig min nya fina klänning sen cyklar vi till festen. 


Så.........GLAD MIDSOMMAR PÅ ER ALLA FINA DÄR UTE!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar