onsdag 20 juni 2012

Nytt som blev en hit!!

Satt o skulle planera middagen i morse innan vi åkte för att handla. Total torka så jag kikade in på en app jag blivit rekomenderad. "vardagsmaten.se". Måndagens Laxpasta blev jag nyfiken på så det fick det bli... 


Laxpasta! (med mina små ändringar)

ca 400g tagliatelle
2dl grädde
2dl vatten
1,5msk fiskfond el 1 tärning fiskbuljong
1,5 msk vetemjöl
2msk gräslök + lite extra till garnering
1 citron skal&saft
200g rökt lax
1förp sugarsnaps el sockerärtor (för att få lite krisp)

  1. Koka upp pasta vatten & lägg i pastan.
  2. häll grädde, fond, gräslök och hälften av citron skalet & saften i en gryta (använd resten till att smaka av till din smak på citron jag tog allt skal tillslut men bar hälften av saften).
  3. Skaka vatten & mjöl och häll i. Koka upp medans du vispar.
  4. ta såsen åt sidan tills pastan är klar.
  5. När det är ca 1-2min kvar på pastan så slänger jag i sockerärtorna så dom får ett litet kok.
  6. Under tiden fixa salladen & strimla laxen.
  7. När pastan är klar så häller du av den, blandar du ihop den med såsen & häller i laxen. Upp med allt i en skål, på med gräslök & några drag m pepparkvarnen! 
KLART!!

Toppen god rätt som lär lagas fler gånger hos oss....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar