måndag 18 juni 2012

Höll ju nästan på att glömma....

Jag & Anders hade ju barnfri "day of fun" i söndags. tack farmor&farfar för barnvakten!  Vi åkte till smågårde på auktion.. Vi hade en underbar dag. Pratade, vred&vände, åt korv, budade & umgicks. Detta är lite av det som fick följa med hem.
  
2 stora vita snyggt nötta skålar. Perfekt till potatissallader eller degar... 50kr

2 super fina STORA gamla dunkuddar. Nu ska dom bara köras i maskin & tumlas (japp det ska tydligen gå jättebra. "sejfar" med ett påslakan om det finns hål tänkte jag) så är dom som nya... 50kr.

en hel massa 24st tror jag tallrikar från Rörstrand "Citron" endel nagg men helt okej. 200kr

Man kan aldrig få för många lampor... eller? har helt snöat in på gamla lampor. denna ropade Anders hem till mig för 50kr.

Jättefin spegel i teak. 50kr

Vi hade span på en finfin växasäng från 1800-talet till Astrid men den rusade iväg tyvärr. Sen budade Anders oxå hem 2 st skitstora massiva 70-tals skrivbord + 3 hurtsar till barnen. Agnes älskar redan sitt & sitter där och ritar och skriver sitt namn. Dessa va i pusselmodell dvs inga spikar/skruvar utan man kilade & fyste ihop dom. Vi har funderat lite och ska nog slipa ner & måla dom vita (svårt att se grön & röd betsat bli poppis inom dom närmsta 5åren) för att sen sätta snygg vaxduk på skivan. sen funkar dom som skrivbord, rymdskepp, bil & koja... Verkligen stabila, gigantiska & coola! Ni får se dom när det är klart.... 2016! ;-D eller i höst om jag blir sysslolös igen..  

Söndags auktion på tumanhand va verkligen underbart!! Vi hade så trevligt! Repris på den snarast! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar