lördag 23 juni 2012

Midsommarafton...

I samma sekund som jag satte mig på cykeln började det små regna... Men som tur va duggade det bara lite under cykelturen. Men när jag kom fram ökade det på så vi bar in långborden på det gigantiska & jätte mysiga loftet. 

Så där hängde vi resten av kvällen medans regnet smattrade mot taket. Alla 14 barnen sprang runt & lekte, vi grillade & åt efter hand. Sen satt vi i sofforna & pratade när vi inte kollade till barnen som lekte både inne i huset & ute. Till slut började ett efter ett av barnen somna här och där. Astrid somnade i Lisens famn till en saga, medans jag fick lilla Juhni att somna hos mig & Anders hade snart en sovande Agnes i famnen. Vi vuxna passade på att njuta av lugnet och satt kvar en stund och pratade. Men vid 12 va det dags att packa ihop allt, bära ut väskor & barn i cykelvagnen och cykla hemåt i regnet. 

Det va en helt underbart skön midsommar.. Enkel, trevlig & avslappnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar