söndag 10 juni 2012

Söndagstur & Auktion...

I morse packade jag & mina föräldrar in barnen i bilen och åkte till Klintehamn för att jag ville gå på Auktionen och kika lite. När vi kom hade dom precis börjat & höll på med att ropa ut dom enligt mig trista sakerna som verktyg & böcker så vi gick en sväng på loppisen brevid. Där hittade jag den här fina "Hemi klot" lampan i "Guld". Ska bara byta till en jordad kontakt sen blir det en finfin läslampa. Den har tyvärr en lite bubbla i skärmen men det stör inte mig. Tycker "Hemi klot" är jätte fina. Har en blå oxå.


 Sen gick jag tillbaka in i auktionshallen och kikade runt lite, drack en kopp kaffe. Hittade en låda med endel stavangerflint delar "nära utroparen" som jag blev lite sugen på. Men så började barnen bli rastlösa så vi gick mot bilen. Men i sista sekunden vände jag om & sa till mamma att jag ska bara kolla om dom är nära lådan nu, packa in barnen sålänge... Och då va dom bara 2 lådor ifrån. Lådan ropades ut för 200kr jag budade 100kr och "bang" SÅLD!! Det är sååå himla roligt & en sådan kick att buda på auktion! Jag va helt skakig. :-D Betalade & bar ut min låda till bilen. Lådan innehöll endel som jag ska skänka, lite säljbart & endel värt att behålla och va absolut värd sitt pris. Nästa gång åker jag ensam & stannar hela auktionen. För åhhh va roligt det är!

I lådan fanns bland annat:
2 ugnsfasta fat, lite olika tallrikar & en karott till vår vardagsservis från Stavangerflint + ett djupt serveringsfat från Uppsala-ekeby "Aladdin". 

Ett gäng härliga gamla nysilverbestick.

Sen åkte vi till Ekstakusten där barnen kastade sten & badade fötterna!!

Nu har mamma & pappa begett sig till Visby för att ta båten hem, Vilken härlig helg det har varit & vad mycket kul vi hunnit med. Kom snart tillbaka!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar