fredag 6 juli 2012

För 3 månader sen....

..........körde vi av båten tillsammans med lastbilen som va fylld med hela vårt liv. Det va kallt, snöigt & blött. 
Det konstiga är att det känns som en evighet sen vi flyttade hit, som om vi bott här myyyycket längre än fjuttiga 3 månader. Kanske är det för att vi bestämde oss för att flytta hit för rätt exakt 1år, sen dess har vi planerat, förberett & längtat.

Och tänk att vi faktiskt är här nu!! Förundras & glädjs varje dag att vi verkligen kom iväg & att vi vågade. Det är verkligen det häftigaste vi gjort efter barnen. Och det bästa!
Börjar bli nyfiken på hösten & vintern nu... Alla man pratar med säger: Vänta bara till det blir höst/vinter, mörkt & folktomt...  Det konstiga är att jag tycker det där låter skönt för det där med "fullt ös" massa folk runtikring mig har jag levt i senaste 14åren i Sthlm. Längtar efter lugnet, det va ju bla. därför vi flyttade hit. Enda jag börjar förstå är att vinterkörning kan vara liiiite bökigare än i Sthlm. Fast vadå... här är man iaf ensam på vägen och har bara sin egna bil att hålla koll på när det slirar. :-D

Ibland kan jag iofs bli nostalgisk och sakna gamla dagisfröknar, vårt gamla kök, mitt gamla jobb (fråga mig inte varför för när jag väl sagt upp mig kände jag att jag va färdig där) , att verkligen BO någonstans, fast jag börjar vänja mig vid ett liv i lådor, närheten till min syster & vänner.  Men det går över snabbt.. Allt med boendet kommer trilla på plats så småning om, det vet jag. Vi vill hitta "THE HUS" som vi ska bo i resten av vårt liv och det måste få ta tid. Visste att det skulle bli tålamods prövande för mig. Allt ska ju fixa sig/hända NUUU!!  Och snart kanske syster & Joel får tid att ta båten ner och hälsa på. Längtar efter er & vill visa er allt här. ;-D

Kort & gott!! So far, heeeeelt underbart, spännande & omtumlande! Har nästan landat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar