söndag 15 juli 2012

Galen Lördag & Skön Söndag...

Igår kväll va det en verkligen fullt ös.. Både jag & Anders hade blivit förfrågade att hjälpa till på "Stångaspelens" Jubileumsfest (Föreningen Gutnisk idrott fyller tydligen 100år i år) med bar & buffe. Och det tackar man inte nej till, verkligen jätte kul. Det blev en livad kväll med galet mycket folk och lika galet mycket regn. Regnet bara hällde ner hela kvällen. Och trots stabila partytält så rann det in både här & där. Men folk va glada & vid gott mod ändå. närmare 500 gäster som åt, drack & dansade. Jag va genomsur & såg ut som en dränkt katt. Som tur va hade jag 2 ombytes tröjor med att byta med under kvällen. Roddade med buffen, plockade flaskor & hjälpte till lite i baren. . "Smaklösa", "Deja vu" & "Kalle Baah" spelade & folk dansade i regnet. Finns inget dåligt väder.....  Kl 01 stängde dom, vid 02 gick nog sista festfolket kl 02:40 va vi färdiga med det mesta av städningen iaf.. Kl 03:10 stuuupade jag i säng fortfarande blöt i håret & om fötterna för att vakna först 09:30. Finns inget bättre än att vakna av sig själv. Åt frukost i lugn & ro medans jag kollade film sen gick jag bort till svärföräldrarna där barnen sovit. Skit rolig kväll trots hällregn.

Idag va jag & Astrid till stan för lite loppis & bröd-inköp. Loppisen gjorde mig bara arg. Skulle öppna kl 14 men redan 13:40 gick folk & plockade på sig gobitar i väntan på öppningen. Så vi gick typ precis vid 14 för jag va så irriterad.. Vi åkte till LEVA för att köpa nytt bröd & sen for vi runt till lite loppisar. Hittade inget kul alls... Sen tog jag mig igenom MAXI med sur Astrid för att sen bege mig hemåt... Men så såg jag en loppis som jag inte varit på i år som äntligen har öppnat. Blev en blå  W-Germany vas märkt 280-40 & en brick i jätte bra skick med etikett "AB ÅRY-NYBRO"+ en blommig sjal (i tvätten vid foto tillfället)


Nu blir det lite grillat sen filmkväll i soffan för att imorgon åter jobba. Är sååå glad att jag bytta bort passet idag. Har känt mig så trött, seg & nästan bakis idag trots att jag bara drack ½ öl igår. :-D

1 kommentar:

  1. Veronica Gotland16 juli 2012 kl. 09:08

    Visst blir man irriterad på sånt, öppnar man en viss tid så får ju folk ta hänsyn till det...usch...
    Men superskoj att du hittade lite fint sen, tyckte väldigt mycket om brickan <3
    Ha en superfin dag.

    SvaraRadera