tisdag 10 juli 2012

Smög mig ut....

... i skogen idag. Tänkte kika runt lite & spana in bra svampställen. Är ju helt ny på Gotländska svampskogar. :-D Där ute i skogen ringde jag min pappa för att utmana honom lite. Vem hittar första kantarellen i år.... Klart som f*n att han hade varit ute IGÅR och hittat en näve gula.  ;-D

Själv hittade jag ingen svamp alls... Va så himla torrt. Men oj va det luktade ljuvligt & bekant. Älskar doften av skog.  Men jag hittade iaf den härliga känslan av lugn & lycka av att va i skogen, lite blommor, ett fint smultronställe dit vi tog barnen sen (se förra inlägget) & åt mig mätt på bär.. Jag önskar mig nu en massa regn till ön, iaf lokalt över svampskogarna & så lääängtar jag till sensommaren/hösten!!!

Och så måste jag lära mig att inte få "hjärtsnörp" & skrika som en kärring när "rabbisarna" hoppar upp & flyr från där dom legat och tryckt!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar