fredag 20 juli 2012

Det ljuva livet..

Sååå irriterande! Inlägget låg ute & va klart skulle bara adda en bild så försvann allt. Bara att göra om... Om ni hunnit läsa och undrar varför allt är skrivet annorlunda helt plötsligt.

Varit 2 sköna lediga dagar nu. Igår visningstädade vi hela huset. På kvällen packade jag ryggan med gott från charken & cyklade iväg på vinkväll med några andra tjejer hemma hos Märta. Älskar verkligen dessa tjejer här på ön & dom här härliga avslappnade tjejekvällarna som redan hunnit bli 2st på bara 3månader. Härliga tjejer med sunda värderingar & stora hjärtan!  Åt & drack gott, pratade en massa medans regnet vräkte ner & plötsligt va kl nästan 02..


Idag har vi varit på 2½års kontroll med Astrid. Gick jätte bra & hon fick beröm för bra tal. Så härligt att se hur hon lyssnade, lydde & svarade bra på sköterskans frågor.Och så briljerade hon genom att rita sin första huvudfoting, nästan iaf. Jag hade ritat en ring på pappret & hon tog över och satte dit armar, hår & en röd mun. STOOOOLT MAMMA & PAPPA!!

Nu jobbar jag hela helgen med början kl 07 imorgon bitti så jag & Astrid hoppade grillkvällen i stan och nu sover hon medans jag ska krypa ner i soffan med en film en astrevlig ceasarsallad (dumt att vara blysam) hemgjord dressing med lite fräs i (vitlök & dijon), kräftstjärtar, bacon, hemgjorda surdegskrutonger (fräste brödbitar i olivolja) , massa parmesan och lite annat grönt.



Ha en härlig helg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar