torsdag 3 december 2009

Kaosdag!!

Vaknade halv 6 av att Agnes kräks.... :-S Jag och Astrid flyttar direkt till mellanplanet och hela förmiddagen funkar trappan som en sluss för mat, dvd-filmer & leksaker... Efter en "vända" till så verkar hon friskna till, lite tröttar än vanligt bara. Va nog inte något virus iaf. Hon har säkert bara slickat på något handtag i affären igår el så... ;-) Och framåt eftermiddagen godkänner "emetofoben" (jag) att dom får lämna sin karantän.. :-)

Så idag har jag & Astrid varit ute på vårat första egna äventyr ihop endast efter bara 4 dagars bekantskap.. :-) En sväng till ICA för att köpa förnödenheter och gott till sjuklingen & hennes underbara pappa. Reflekterade över hur mycket coolare man är med 2:an. Minns att jag höll på att svettas & stressa ihjäl mig vid minsta pip första gången jag va ensam i affären med Agnes när hon va 2 veckor.. :-)
Framåt 15 tiden väcktes jag av dörrklockan. Det va mamma/Mormor Margrethe. Imorgon joinar Morfar.. Ska stanna här ända till Tisdag. UNDERBART & välbehövligt.
Jag & Astrid sover i soffan. lättare för mig att ta mig upp & ur och enklare att amma & byta blöjor utan att väcka alla. Har för ont i snittet än för att kunna ligga & amma. Lääängtar till det läkt. Får så ont i ryggen då jag ofrivilligt spänner mig när jag går/står/ammar. Bättre i snittet nu iofs men ryggen envisas än. Har lite hosta oxå och det är INTE kul när man är ny opererad.. HUUU!


Nu ska jag krypa ner i soffan till mitt gosiga sovsällskap. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar